رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-30 07:23 شماره خبر : 8274 https://sobhtoos.ir/short/4z3Yd 0
امام جمعه خواف:

امام جمعه خواف گفت: امروز پیاده‌روی اربعین به یک حماسه‌ بزرگ و جهانی در راستای دفاع از مکتب اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل مظاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌ توس»؛ در خصوص اهمیت و جایگاه پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: در روایات دینی مسئله زیارت اربعین یکی از نشانه‌های پنج‌گانه مؤمن برشمرده شده است.

وی افزود: امروز پیاده‌روی اربعین به یک حماسه‌ بزرگ و جهانی در راستای دفاع از مکتب اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تبدیل شده است.

امام‌ جمعه خواف بیان داشت: امروز زیارت اربعین حسینی و حماسه‌آفرینی میلیون‌ها مسلمان از اقصی‌ نقاط  جهان در کشور عراق، نشان از محبت و عمق ارادت آزادی‌خواهان عالم به ساحت اهل‌بیت علیهم‌السلام است که فضایی را برای همدلی، اتحاد و همراهی در جهت تشکیل حکومت حضرت قائم (عج) فراهم خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مظاهری تصریح کرد: آنچه در پیاده‌روی اربعین شکل گرفته، همان ارادت و عشق به اهل‌بیت علیهم‌السلام در راستای آزادی‌خواهی است که انگیزه مقاومت را فزونی بخشیده است.

 وی ادامه داد: امروز نماد بزرگ سیاست و حماسه حضور، راهپیمایی عظیم اربعین و حضور مردم از سراسر جهان در جهت عشق به اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

امام جمعه خواف تصریح کرد: اربعین نمایشگاه قدرت‌نمایی شیعه در برابر استکبار جهانی و بدخواهان عالم است و پیام ایستادگی و تقابل در مقابل دشمنان را به عالم مخابره می‌کند و راه امام حسین علیه‌السلام را تنها راه نجات و سعادتمندی در جهان معرفی می‌کند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار