رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-24 10:46 شماره خبر : 8211 https://sobhtoos.ir/short/Vv8zg 0
دبیر ستاد امر به ‎معروف تربت‌جام:

دبیر ستاد امر به ‎معروف ‎و نهی‌ از منکر تربت‌جام گفت: راهپیمایی اربعین، این حرکت خودجوش مردمی یک چهره کاملاً رحمانی از اسلام و مظهر صلح جهانی است.

حسین ذاکری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تربت‌جام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یکی از تجمعات بزرگ بشری در جهان می‌باشد که هر ساله افراد زیادی با هر عقیده‌ای به سوی کربلای معلی می‌روند، این حرکت خودجوش مردمی یک چهره کاملاً رحمانی از اسلام ارائه می‌کند، مردمی که در عراق هستند حدود یک ماه کل زندگی خود را با همان بضاعت در طبق اخلاق قرار داده و در اختیار زائرین اباعبدالله الحسین (ع) قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین، این حرکت خودجوش مردمی یک چهره کاملاً رحمانی از اسلام و مظهر صلح جهانی است. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تربت‌جام اظهار داشت: داعش یک قسمتی از پازل موج اسلام حراسی در غرب بود؛ در مدتی که داعش حضور داشت چهره بسیار خشن از اسلام ارائه کرد، تمام رفتار داعش کارگردانی شده بود تا بیشترین تأثیر را بر روی مخاطب بگذارد، آنها در کنار سربریدن افراد شعار لااله‌الاالله سر می‌دادند که باعث می‌شد از نظر بصری و سمعی یک چهره کاملاً خشن از اسلام به جهان مخابره شود ولی این حرکت خودجوش مردمی یک چهره کاملاً رحمانی از اسلام ارائه کرد.

ذاکری خاطر نشان کرد: در راهپیمایی اربعین شیعه، سنی، مسیحی و… همه شرکت می‌کنند، بدون هیچ شائبه‌ای محبت امام حسین (ع) را در دل دارند، این پیاده‌روی فرصتی برای خودسازی، تقویت ایمان، بردباری و… می‌باشد؛ پیاده‌روی اربعین نمادی از وحدت و همدلی مسلمانان در سراسر جهان است؛ این حرکت خودجوش مردمی نقش بسزایی در مبارزه با استکبار جهانی و مقابله با هجمه‌های فرهنگ غربی دشمن دارد.

وی در ادامه بیان داشت: این وعده‌گاه جهانی هرساله بسیاری از تلاش‌ها برای ایجاد نقشه‌های تفرقه افکن را خنثی می‌کند؛ اربعین حسینی یگانه بستری غیرقابل تقابل برای فریاد دادخواهی و اتحاد در برابر مستکبران و تفرقه افکنان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تربت‌جام اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی ایجاد کننده اتحاد و وحدت بین مسلمانان و سبب ناکامی اهداف دشمنان و خنثی شدن نقشه‌های آنها است.

وی در پایان بیان داشت: یکی از مهم‌ترین اصول دین حفظ وحدت بین مسلمین است و تاکید آیات قرآن و روایات نشان دهنده اهمیت این موضوع است؛ اگر چه مسلمانان در برخی موارد اختلاف نظر دارند اما اصول مشترکی نظیر: جهاد؛ امر به معروف و نهی از منکر احیای دستورات اللهی؛ تعاون و همکاری؛ آزادی و آزادگی وجود دارد که سبب اتحاد بین آن‌ها می‌شود؛ نهضت امام حسین علیه السلام که با انگیزه اللهی شکل گرفت در بردارنده این اصول مشترک است؛ لذا در اربعین دیده می‌شود که مذاهبی غیر از مذهب تشییع در این مراسم حضور دارند و این امر به اتحاد و همبستگی مسلمانان کمک می‌کند و مانع نفوذ دشمنان و قدرت طلبی آنها بر مسلمانان می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار