رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/07/24 Tuesday - 2024 15 October الثلاثاء ، 12 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-23 07:44 شماره خبر : 9058 https://sobhtoos.ir/short/4XlL8 0
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه:

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: منابع حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کرده که ۸۰ درصد این منابع محقق شده، اما دولت به اجبار آن‌ را در جای دیگری هزینه کرده‌است.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: برای بازنشسته‌ این سئوال مطرح است که آیا مجلس منابع حقوق بازنشستگان را دیده‌است، بله ما دیده‌ایم، در عین حال۵۰ هزار میلیارد تومان با نظر دولت سیزدهم گذاشتیم و اکنون دولت چهاردهم اعلام می‌کند ما ۶۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم که این ۱۰ هزار میلیارد تومان را قبول داریم.

وی با تأیید این مطلب که دولت کسری بودجه دارد، گفت: در شش ماه اول این موضوع طبیعی است، اما از دولت تقاضا داریم خیلی رقم‌ها را بزرگ نکند، حالا درست است که دولت تغییر کرده، ولی ما کسری بودجه را رقم‌های ۸۰۰ هزار و ۹۰۰ هزار میلیارد تومان مطرح می‌کنیم و اصلاً این‌ها با واقعیت هماهنگ نیست. 

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شش ماهه اول قبول داریم دولت کسری بودجه دارد، اما این منابع را  جای دیگری هزینه کرده و شاید هم واقعاً این اجبار در مورد دولت درست بوده‌است. 

زنگنه در پاسخ به این سئوال که آیا عدم پرداخت همسان‌سازی بازنشستگان به خاطر ایرادات حقوقی است، گفت: قانون اعلام داشته شما باید ۹۰ درصد همتراز شاغل باشید، اما بحث‌هایی وجود دارد که آیا این همترازی با محاسبه مالیات حساب، کسورات و فوق‌العاده‌هامحاسبه می‌شود یا خیر، البته این موضوعات در آیین‌نامه شفاف دولت آمده و خیلی مسئله‌ای ندارد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون برنامه یک خط می‌نویسند که بازنشسته باید ۹۰ درصد همتراز حقوق شاغل خودش را بگیرید، البته این حقوق به اصطلاح فوق العاده‌هایی که کسورات دارد. 

وی خاطرنشان کرد: در عین حال جزئیات این را باید دولت در آئین‌نامه ایراداتی که سازمان برنامه و بودجه گرفته‌ بررسی کند، اما اصل قانون که شورای نگهبان تأیید کرده و تمام شده کاملاً شفاف است. 

پرداخت یک میلیون تومان علی الحساب به بازنشستگان خلاف قانون بود

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: اگر بخواهیم شفاف بگویم پرداخت این یک میلیون تومان خلاف قانون بوده‌است، یعنی این یک بار مالی اضافه می‌کند، ضمن اینکه ما بر اساس قانون باید به یک نفر یک میلیون و دویست هزار تومان و به یکی باید ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بدهیم. 

زنگنه افزود: اکنون دولت به همه یک میلیون تومان پرداخت کرده و خواسته یک بار کمک کند و دیگر ما این یک میلیون تومان را نمی‌توانیم کم کنیم و این یک میلیون تومان را باید دولت ادامه بدهد، چون عملاً چیزی که داده شود دیگر قطع نمی‌شود. 

انتهای خبر/ 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار