رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/07/04 Wednesday - 2024 25 September الأربعاء ، 22 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-04 12:48 شماره خبر : 8753 https://sobhtoos.ir/short/4QvDx 0
رئیس دفتر نمایندگی بنیاد حفظ آثار تربت‌حیدریه:

رئیس دفتر نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه با تٱکید بر اینکه ایثارگران به تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس بپردازند، گفت: دشمن با جنگ ترکیبی به‌دنبال تحریف دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ مهدی باقرزاده صبح امروز در همایش تکریم و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در تربت‌حیدریه اظهار کرد: اگر بتوانیم از گنجینه دفاع مقدس استفاده لازم را ببریم بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی برطرف می‌شود، در غیر این صورت مثل خیلی از کشورها منابع کشور به یغما می‌رود. 

وی تصریح کرد: دفاع مقدس گنجینه ناتمام شدنی است که تا سال‌ها قابلیت استخراج را دارد که می‌توان این گنجینه و تجربیات را برای نسل جوان تبیین کرد. 

باقرزاده با تأکید بر اینکه ایثارگران به تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس بپردازند، گفت: اگر روایت نکنیم برای ما روایت خواهند کرد چرا که دشمن با جنگ ترکیبی به دنبال تحریف دفاع مقدس است. 

رئیس دفتر نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه گفت: رزمندگان حداقل می‌توانند با ضبط خاطرات خود در این نشر همگانی کمک کنند چرا که بیان این خاطرات و عملیات و نوع رفتار فرماندهان و رزمندگان و انتقال برای نسل جوان بسیار مؤثر است. 

در پایان این مراسم از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در تربت‌حیدریه تجلیل شد. 

طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه، ۲ هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد هزار و ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارند که از جانبازان این خطه ۶۹۰ نفر بالای ۲۵ درصد هستند. 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار