رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-23 15:19 شماره خبر : 8596 https://sobhtoos.ir/short/4LgA0 0
نماینده ولی فقیه درخراسان رضوی گفت:

نماینده ولی فقیه درخراسان رضوی گفت: تحریم‌ها با رشد تولید و بازاریابی در سایر کشور‌ها خنثی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خنثی سازی تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن به ۲ روش استفاده از همه ظرفیت و امکانات داخلی کشور برای رشد و توسعه تولید داخلی در همه عرصه‌ها و بازارسازی در سایر کشور‌ها برای فروش محصولات تولید ملی ممکن است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در حرم منور رضوی افزود: مساله چالش اقتصادی امروز به عنوان یکی از اولویت‌های نخست مسائل کشور به شمار می‌رود که همه اقشار جامعه گرفتار این چالش هستند و این چالش اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و ناترازی جریانات داخلی همچون جریانات نوسانات ارز و بی‌ثباتی بازار است.

وی گفت: آنچه در این چالش اقتصادی باید بدان توجه شود، این است که دولت و مسئولان در ایجاد این چالش مقصر نیستند و علل ایجاد این چالش درونی نیست بلکه بیرونی و خارجی است ومسأله و مشکل اقتصادی ما ناشی از راهبرد آمریکا و اروپا و جریان غرب در جنگ اقتصادی با ایران است.

امام جمعه مشهد افزود: عداوت و جنایت غرب نه تنها بعد از انقلاب اسلامی ایران که از قبل از آن نیز وجود داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران به دلیل داشتن سه ویژگی ممتاز موقعیت جغرافیایی و داشتن سرمایه‌های ملی عظیمی همچون نفت و معادن، اسلامیت نظام و کشور ایران و نیز مردم سالاری کشور برای دشمن همواره به عنوان نقطه خطر مطرح بوده است.

آیت الله علم‌ الهدی افزود: غرب برای براندازی نظام امروز باید به صورت جنگ نظامی وارد عمل شود که به دلیل وجود پیشرفت نظامی کشور و پشتیبانی عظیم و بسیج مردم نمی‌تواند این کار را از طریق تهاجم نظامی پیش ببرد.

او گفت: لذا تنها راه مقابله با ایران ورود به عرصه اقتصاد و جنگ اقتصادی است که کشور ما نیز در این زمینه دچار ضعف است.

وی افزود: بنابراین دشمن جنگ اقتصادی کشور را از طریق تحریم‌ها، توطئه‌ها و نوسانات ارز و بی ثباتی بازار دنبال می‌کند تا در چالش اقتصادی ایران را از پا درآورد و دشمن به قدری که در جنگ اقتصادی موفق است در جنگ فرهنگی هم موفق نیست.

امام جمعه مشهد گفت: در کشور سه نظریه از سوی اقتصاددانان برای مقابله با جنگ اقتصادی وجود دارد که نظریه نخست مذاکره و بستن قرارداد با غرب برای پایان یافتن تحریم‌ها و توطئه‌هاست که این نظریه در دولت یازدهم و دوازدهم به صورت برجام پیگیری شد.

آیت الله علم الهدی افزود: نظریه دوم حل مشکلات اقتصادی و استفاده از فناوری‌ها در داخل کشور است در صورتی که مشکلات اقتصادی ما داخلی نیست بلکه بیرونی است.

وی گفت: نظریه سوم، خنثی‌سازی تحریم‌ها به ۲ روش استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی کشور برای رشد و توسعه تولید داخلی در همه عرصه‌ها و بازارسازی در سایر کشور‌ها برای فروش محصولات تولید ملی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید سطح تولید در کشور توسعه یابد و از بازار مصرفی داخلی به سمت بازار خارجی و بین المللی حرکت کرد که اگر در این عرصه موفق شویم چالش اقتصادی حل می‌شود و اقتصاد کشور رشد می‌کند.

وی افزود: همان گونه که ژاپن و چین توانستند با افزایش تولید داخلی و فراگیر کردن توسعه اقتصادی خود به غول اقتصاد تبدیل شوند به گونه‌ای که دیگر نه تنها آمریکا نمی‌تواند آنها را از بین ببرد بلکه حتی توان مقابله و رقابت با آنها را نیز ندارد.

او گفت: در این راستا رهبر معظم انقلاب نیز چندین سال است که بر رشد، توسعه و جهش تولید در کشور تاکید دارند اگر رشد نقدینگی در کشور از بین برود و جریان نقدینگی وارد عرصه تولید شود و تولید رشد و توسعه یابد مشکلات مسکن، خودرو، ارز و طلا نیز از بین می‌رود و تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن نیز از این طریق خنثی و بی اثر خواهند شد.

او با بیان اینکه این روش، یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم بود و امید است در دولت چهاردهم و مجلس بر این اساس برنامه‌ریزی شود تا چالش اقتصادی کشور حل گردد، افزود: در این راستا دولت و مجلس می‌توانند با انجام دو کار یعنی فراهم نمودن امکانات رشد، توسعه و جهش تولید و بازارسازی در کشور‌های دیگر برای عرضه محصولات تولید ملی، سبب ورود ارز به کشور و از بین رفتن نوسانات ارزی و رشد اقتصادی کشور شوند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار