رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه خبرداد؛

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: طبق برآوردهای اولیه کارشناسان سیل ۴۸ ساعت گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال به باغات و مزارع این شهرستان خسارت وارد کرده‌است.

علیرضا قادری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: در برآورد اولیه و ‌بر اثر طوفان و تگرگ شدید در ۴۸ ساعت گذشته خسارت زیادی به مزارع و باغات بخش مرکزی و بخش کدکن وارد شده‌است. 

وی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه در بالا ولایت بخش مرکزی شامل روستاهای کامه علیا و سفلی، بکاول، پده، سریشا و کسکک خسارت به باغات درختان هسته دار از قبیل بادام، زردآلو و گیلاس حدود ۴۰ درصد خسارت وارد شده‌است. 

قادری ادامه داد: همچنین در سطح حدود ۷۰ هکتار باغات سیب و ۱۲۰ هکتار مزارع غلات به ترتیب خسارت ۲۰ و ۱۰ درصدی وارد شده‌است. 

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه از برآورد اولیه خسارت سیل در پایین ولایت بخش مرکزی به حدود ۵۰ هکتار در مزارع زعفران و ۵ هکتار به مزارع سبزی و صیفی و ۲۵ هکتار به باغات پسته خبر داد و افزود: همچنین برآورد اولیه خسارت بارش تگرگ در روستای اسفیز بخش کدکن به باغات آلو در سطح ۷۵ هکتار و به باغات آلوچه در سطح ۱۰ هکتار حدود ۵۰ درصد بوده که از لحاظ ریالی حدود ۸ میلیارد تومان خسارت به باغداران وارد شده‌است. 

قادری اضافه کرد: خسارت اولیه به کشاورزان و باغداران شهرستان جمعا ۲۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود که برآورد دقیق تر پس از بازدید و بررسی میدانی کارشناسان اعلام خواهد شد. 

مجموع اراضی زراعی و باغی شهرستان تربت حیدریه به مساحت ۹۱ هزار و ۲۸۴ هکتار با تعداد ۱۲ هزار بهره بردار است. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار