رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/04/15 Friday - 2024 05 July الجمعة ، 29 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-12 21:58 شماره خبر : 7747 https://sobhtoos.ir/short/VwoDz 0
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

شهید حسین امیرعبداللهیان به دنیا فهماند حل معادلات منطقه و جهانی بدون ایران معنا ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ سردار حسین سلامی عصر امروز در مراسم اربعین شهدای خدمت که در صحن پیامبر اعظم صلوات الله علیه بارگاه منور حضرت علی ابن موسی‌الرضا برگزار شد، اظهار کرد: در ایام اربعین شهادت شهیدان عرصه خدمت به ملت عزیز ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قافله سالاری سید شهید حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان او هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نام مبارک این شهیدان والامقام را در طلیعه سخنم برای تجلیل از مقام معنوی و آسمانی این عزیزان می‌برم. آیت الله آل هاشم، امام جمعه مردمی، مومن، انقلابی، وارسته و خدمتگزار بی‌ریای مردم آذربایجان شرقی و شهر تبریز بود.

امیرعبداللهیان انقلاب را با دیپلماسی مقاومت ترکیب کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه با وقار، با صلابت، حمل کننده منطق انقلاب اسلامی، پرچم‌دار عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور بود. او وزیر خارجه‌ای  بود که توانست منطق انقلاب اسلامی و شعائر این انقلاب بزرگ را با دیپلماسی مقاومت ترکیب کند و تجلی جدید و نوظهوری از یک سیاست انقلابی و از یک دیپلماسی مقاومتی بسازد.

وی عنوان کرد: فرمانده شهید سردار سیدمهدی موسوی کسی که در همه لحظه‌ها با رئیس جمهور شهید, در همه سفرها و ماموریت‌ها و در سختی‌های سفر همراه بود. او یک فرمانده وفادار و فداکار که شبانه روز برای حفظ جان رئیس جمهور مجاهدت می‌کرد و خستگی نمی‌شناخت.

سردار سلامی اضافه کرد: شهید موسوی از هر سفری که می‌آمد او را می‌دیدم که با تنی خسته و صدایی گرفته بود چرا که ازدحام جمعیت او و همکارانش را می‌فشرد و رئیس جمهور شهید همواره دوست داشت با مردم از نزدیک سخن بگوید، گرمای صورت آن‌ها را حس کند، صدای آن‌ها را بشنود، دمای تب مردمان دردمند را از نزدیک اندازه بگیرد، با مشکلات آن‌ها عجین شود و در میان مردم ادغام شود.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور شهید همواره می‌کوشید یکی بودن و یکدل بودن را با مردم به‌خصوص طبقات محروم و کم‌برخوردار جامعه ایجاد کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: استاندار جوان، رشید، پرتلاش و دلسوز که مدت‌ها در کنار رئیس جمهور شهید خادم حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام بود و برای مردم تبریز و آذربایجان شرقی یک مائده  و موهبت الهی قلمداد می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: خلبان شهید سیدطاهر مصطفوی فرزند یک روحانی وارسته و برادر یک شهید بود و همچنین شهید امیر دریانوش و سرهنگ خلبان شهید بهروز قدیمی خلبانان میدان‌دیده و کارکشته و فداکار و جان بر کفی بودند که در آن پرواز آسمانی عروج به درگاه الهی را تجربه کردند.

رئیسی شهید بیش از اینکه در خانه خود باشد در بین فقرا بود

وی افزود: ابعاد شخصیتی رئیس جمهور شهید، ابعاد وسیعی دارد و شاید دستیابی به کرانه‌های شخصیت او برای کسی همانند من بسیار سخت و ناممکن باشد. ابعاد معنوی شخصیت این روحانی عالی مقام و این سید بزرگوار برای او جاذبه‌های قوی و نفوذ کلام عمیقی ساخته بود.

سردار سلامی عنوان کرد:  آنچه در قلب‌ها می‌گذرد فقط با علم الهی قابل کشف است اما ما در رفتار ظاهری و صورت زیبا و نورانی این مرد بزرگ جلوه‌های درخشانی از فضائل معنوی را می‌دیدیم.

وی بیان کرد: ابعاد معنوی شهید رئیسی از او انسانی با شرح صدری بالا ساخته بود. او برای اسلام سعه صدر داشت، تحمل می‌کرد، ناملایمات را هضم می‌کرد، اندوه و حزن را در قلبش پنهان می‌کرد اما سیمای ظاهری او همواره درخشان و بشاش بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: چهره شهید رئیسی بشارت‌آمیز بود، کلامش سرشار از امید بود، دلبستگی خاصی به مردم محروم داشت، هیچ انسانی برای او پیش پا افتاده نبود و همه را تکریم می‌کرد. او اهل کرامت بود، کریمانه برخورد می‌کرد، با مردم صادقانه سخن می‌گفت و در مقابل همه انسان‌ها متواضع بود در عین حال بیشترین رغبت او حل مشکلات دردمندان جامعه بود.

وی بیان کرد: وقتی شهید رئیسی به سفر می رفت، محافظان می‌گفتند کار برای ما سخت است چرا که رئیس جمهور اجازه نمی‌دهد که ما حلقه حفاظتی پیرامون ایشان را کامل کنیم، او می‌خواهد به مردم دسترسی داشته باشد در میان آن‌ها باشد، از فاصله صِفر با مردم سخن بگوید، از نزدیک آن‌ها را ببیند و دردها را تشخیص دهد و این کار را برای آن‌ها سخت می‌کرد.

سردار سلامی ابراز کرد: محافظان رئیس جمهور شهید هم باید از این شهید والامقام حفاظت می‌کردند و هم باید اتصال و ارتباط رئیس جمهور را با مردم برقرار می‌کردند و این یک استثناست در تمام دولت‌های عالم که یک رئیس جمهور بیش از آن که در خانه خود باشد، در خانه فقرا است. بیش از آن که به زن و فرزندان خویش توجه کند به عائله دیگران توجه می‌کرد. بیش از آن که جمعه‌ها را با خانواده خود سپری کند با مردم سپری می‌کرد.

شهید رئیسی مسئول تعلیم‌یافته در مکتب اسلام است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: شاید اگر بگویم هیچ جمعه‌ای و هیچ تعطیلی نبود که شهید رئیسی در خانه باشد اغراق نکرده‌ام. او محبوب آمد و محبوب‌تر این دنیا را ترک کرد و راز او در عمل به این آیه قرآن است: «کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند، خداوند آن‌ها را محبوب و مورد مودت مردم قرار می دهد.»

وی تصریح کرد: شهید رئیسی با صداقت وارد میدان شد و با صداقت از میدان خارج شد. این جلوه‌های ملکوتی و معنوی شخصیت او است و حتما دامنه‌های این معنویت فراتر از کلماتی است که من به کار می‌گیرم.

وی ادامه داد: ابعاد شخصیت سیاسی و مدیریتی این رئیس جمهور عزیز، تجلی درخشانی از رئیس جمهوری است که در مکتب اسلام تعلیم یافته است و می‌خواهد سنت‌های شریف نبوی را که رئوف و رحیم بودن نسبت به مومنان را پیاده‌سازی کند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: وقتی شهید رئیسی برای ریاست جمهوری انتخاب شد دنیا، چه دشمنان خارجی و چه عوامل و عناصر داخلی آن‌ها، در جستجوی ایجاد یک تصور باطل و القای رویاهای شیطانی خود بودند. آن‌ها تصویری اشتباه و نادرست از دوران خدمت این رئیس جمهور و دولت همراه او ساخته بودند و می‌گفتند وقتی ایشان رئیس جمهور شود پنجره‌های دیپلماسی به روی ایران بسته خواهد شد، سیاست خارجی ایران در مسیر انسداد سیاسی قرار خواهد گرفت، ایران در جهان تنها خواهد ماند.

وی ادامه داد: دشمنان می‌گفتند انزوای عمیقی کشور ایران را فرا خواهد گرفت، سیاست خارجی قفل خواهد شد، روابط کشورها قطع خواهد شد، چالش‌های اقتصادی سنگینی در انتظار ایران است، تحت دولت او صادرات و واردات قطع خواهد شد و اثرات تحریم شدت خواهد گرفت.

سردار سلامی گفت: همچنین دشمنان می‌گفتند با ریاست جمهوری شهید رئیسی سرمایه‌گذاری نزول خواهد یافت، یارانه‌ها قطع خواهد شد، انبارها خالی خواهد شد، درآمدهای دولت کاهش خواهد یافت، صادرات نفت به صفر میل خواهد کرد و دولت در تامین مایحتاج عمومی مردم از مشکلات عقب خواهد افتاد و کرونا بر کشور غلبه خواهد کرد.

وی ادامه داد: دشمنان می‌گفتند ثبات و امنیت داخلی تحت تاثیر تنش‌های سیاسی و چالش‌های اقتصادی بر هم خواهد ریخت، اعتماد مردم فرو خواهد پاشید و امید مردم به یاس تبدیل خواهد شد و این گزاره‌ها و این شایعات را مدام در جامعه و جهان منتشر می‌کردند.

وی عنوان کرد: وقتی شهید رئیسی قدم به عرصه ریاست جمهوری گذاشت، باید امید ایجاد می‌کرد تا پروژه مأیوس‌سازی ملت که توسط دشمنان در دستور کار بود با شکست مواجه شود، باید از اقتدار ایران به اعتبار قدرت ایران با واقعیت‌هایی ملموس و قابل قضاوت دفاع می‌کرد. او باید روح جهاد را در پیکره مدیران جامعه احیا می‌کرد.

سردار سلامی با اشاره به سخت بودن کار شهید رئیسی، گفت: تفکری قوی و اعتماد به نفسی فراوان می‌خواست تا کسی بتواند با این همه انتظارات و چالش‌ها از میدان موفق به درآید. در دوران او یک اتفاق مهم این بود که این شهید والامقام درست در مسیری که رهبر معظم انقلاب، برای سعادت این جامعه و برای رساندن سفینه نجات این ملت به ساحل امنیت، آرامش، پیشرفت و رفاه بیان می‌کرد باید در مسیر این تدابیر قرار می‌گرفت و واقعا او این چنین عمل کرد.

وی افزود: اجرای جریان اندیشه، تفکر و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و هم راستایی دولت با اندیشه‌ها و تدابیر رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی جریانی قدرتمندی ساخت که آنچه در مرکزیت و قلب نظام اسلامی تدبیر می شد همان در میدان عمل اجرا می شد و این به ما قوت می بخشید برکت و حرکت می‌داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ملت هم با این الگو همراه شدند، سختی‌ها را تحمل کردند چراکه می‌دانستند مردان این نظام برای حل مسائلشان به آب و آتش می‌زنند، از رفاه و زندگی خود می‌گذرند، از جانشان می‌گذرند، بر خستگی‌ها چیره می‌شوند. آن‌ها افسرده نیستند، شاداب، با طراوت، مقتدر، امیدوار و امیدبخش هستند.

شهید رئیسی ثابت کرد ایران دارای قدرت نفوذ است

وی ادامه داد: وقتی ملت به مقامات و مسئولان خود این گونه نگاه می‌کند و آن‌ها را در میدان پا به رکاب می‌بیند، در این صورت همراه و هماهنگ می‌شود، به همین دلیل وقتی شهید رئیسی بر روی کار آمد کرونا از بین رفت و آمدن این دولت، معادل مهاجرت کرونا و آزاد شدن مردم از ماسک‌ها بود.

سلامی تصریح کرد: ریاست جمهوری شهید رئیسی روابط انسان‌ها با یکدیگر را که به خاطر کرونا قطع شده بود را احیا کرد بنابراین نشاط روحی به جامعه بازگشت. تسلط این دولت بر کرونا در یک میدان قضاوت جهانی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ در مقابل  مسئله کرونا زانو زدند، افزود: به تعبیر دشمنان ما شهید رئیسی تصویر جدیدی از مناسبات سیاسی ایران با جهان ساخت، نفوذ خارجی ایران اسلامی را توسعه داد، او می‌فهمید و می‌دانست که آمریکا بسیار کوچک تر از همه جهان است و جهان بسیار بزرگ تر از آمریکاست و ایران کشوری بزرگ و پهناور است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شهید رییسی به جهان ثابت کرد که ایران صاحب قدرت نفوذ است و می‌تواند از شرایع و آرمان‌های خود دفاع کند، سید شهیدان خدمت با آن وزیر خارجه نجیب اما پرتوان و پرتلاش و مقتدر که در مقابل خواست قدرت‌ها مردانه و جوانمردانه می‌ایستاد و یک گام عقب نمی‌نشست با قلبی مطمئن و کلام طیب سخن می‌گفت، روابط با همسایگان را به سطحی مطلوب رساند و تنش‌ها را حل کرد.

مشروعیت نظام در وعده صادق به جهان تفهیم شد

وی با تاکید بر اینکه همه شهید امیرعبداللهیان را معتبر می‌دانستند، افزود: این وزیر امور خارجه شهید، یک وزیر نمونه بود. او را در میدان‌های سخت دیده بودم، در شب‌های سخت قبل از عملیات وعده صادق که نیمه‌های شب مقامات خارجی قدرت‌های بزرگ با او تماس می‌گرفتند و از او تمنا می‌کردند که یا عملیات نکنیم یا آرام و خفیف عملیات کنیم.

سلامی ابراز کرد: شهید امیرعبداللهیان توانسته بود مشروعیت نظام را در عملیات وعده صادق به جهان تفهیم کند، جهان پذیرفته بود که ما برای زدن مشروعیت داریم. به همین خاطر من همواره از این همه جاذبه و صلابت این شهید والامقام لذت می‌بردم.

وی با اشاره به عضویت رئیس جمهور شهید و وزیر خارجه شهید در سازمان همکاری شانگهای، بیان کرد: این کاری بزرگی بود، این شکستن قفل انزوایی بود که می‌خواستند بر درهای سیاست خارجی ایران بزنند.

حل معادلات جهانی بدون ایران معنا ندارد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان در آفریقا، در آمریکای لاتین، در شرق آسیا، در غرب آسیا، در آسیای میانه و در قفقاز صاحب تاثیر بود و این کمک می‌کرد. او انزوا را کاملا ابطال کرد و ایران یک کشور معتبر بین‌المللی شد و همه فهمیدند بدون ایران نمی‌توانند معادلات منطقه‌ای و جهانی را حل کنند.

سردار سلامی ابراز کرد: به همت شهید امیرعبداللهیان ایران به بازیگری موثر در نظام بین‌الملل تبدیل شد، ایران رفعت یافت و موقعیت و منزلت بین‌المللی او در بلندای عالم قرار گرفت و شعاع تاثیر ایران در جهان پیش رفت اما این باز همه ماجرا نبود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنان همواره در انتظار بودند تا تحریم نسخه‌ای برای تسلیم ملت ایران شود تا دولت در حل مسائل مردم ناکام بماند، گفت: با نگاه دولت مردان و با هدایت‌های رهبر فقید ایران تحریم‌ها شکسته شد.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما با آن قائمه عزیز و عظیم مقاومت که در قلب میدان ایستاد، در مقابل زیاده‌خواهی قدرت‌های بزرگ مقاومت کرد و مردمی که کنار او کنار آن رهبر ایستادند، تحمل کردند و عقب نکشیدند و شرافت و کرامت و حیثیت خویش را با دلار تعویض نکردند و برای تخفیف چند دلار در هر بشکه نفت به دشمن پناه نبردند، توانست راه صادرات را بگشاید.

خطوط کشتیرانی ما از سایر خطوط کشتیرانی جهان امن‌تر است

سلامی بیان کرد: هر کسی تقلا کرد کشتی از ما بگیرد، کشتی او را گرفتیم؛ هر کسی از ما کشتی زد، کشتی او را زدیم. بنابراین پرچم کشور ما امروز در بلندای کشتی‌های تجاری و نفت‌کش ما در اهتزاز است و خطوط کشتیرانی ما از خطوط کشتیرانی هر قدرت و کشور دیگری در جهان امن‌تر است.

وی با تاکید بر شکسته شدن و تنزل یافتن اثرات تحریم، افزود: ما از تاثیر تحریم به تدریج فاصله گرفتیم علاوه بر آن تحریم فرصتی شد برای استدلال اقتصادی. جوانان ما از درون ساختند، ماهواره های ما در دوره تحریم به آسمان پرواز کرد، ما در صنعت دفاعی پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در عصر تحریم ساختیم و نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و پیشرفت‌های ما در علوم و فناوری‌های نوین محصول اعتماد به نفس ملت ایران در دوران تحریم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: شکستن تحریم‌ها با پناه بردن به بیگانه و کسی که مشکل برای ما ایجاب کرده است، یک نگاه بود که بر اساس آن بیگانه و دشمن باید مسائل ما را حل می‌کرد و در مقابل نگاهی دیگر بود و آن این بود که ما باید خود، مشکلاتمان را حل کنیم ما از ترس بیگانه نباید به بیگانه پناه ببریم، از ترس دشمن نمی‌توان به دشمن پناه برد.

رئیسی محرومیت‌زدایی را در دستور کار جدی نظام قرار داد

وی با تاکید بر اینکه هرگز دشمن راه غلبه بر مشکلات را به ما یاد نخواهد داد، بیان کرد: تحریم با این منطق شکسته شد و رئیس جمهور ما توانست محرومیت‌زدایی و فقرزدایی را به عنوان دستور کار جدی نظام قرار دهد.

سلامی عنوان کرد: شهید رییسی همواره در  در سیل، زلزله و در هر حادثه تلخی پیش قدم بود این در حالی است که وقتی در یکی از ایالت‌های آمریکا سیل آمد، بعد از چند هفته رئیس جمهور آمریکا سری به آن جا زد و این تفاوت دو مکتب و تفاوت دو شخصیت است. فکری تربیت شده مکتب اسلام، امام راحت و مکتب رهبری معطم انقلاب و مکتب پیامبر اکرم است و دیگری تربیت شده مکتب غرب و همه این‌ها را جهان می‌تواند در یک میدان قضاوت به زیبایی ببیند.

وی خصایص و ویژگی‌های شاخص شهید رئیس را عامل دانست که توفیق شهادت را نصیب‌شان کرده بود و گفت: در شهادت شهدای خدمت شاهد بودیم که همه مردم زیر تابوت آن‌ها را گرفتند، همه چشم‌ها گریه می‌کرد، ملت همه آمده بودند حتی آن‌ها که با او مخالف بودند و نه‌تنها به او رأی نداده بودند بلکه او را ملامت می‌کردند. همه جهان لب به تحسین شهدای خدمت گشودند و مقامات بلندپایه کشورها به احترام او در نهادهای بین‌المللی بلند شدند و شهید رئیسی به عنوان یک افتخار جاودان در صحنه حکومت‌داری نظام ما مثل ستاره پرفروغ و بی‌غروب درخشید و این یعنی شهادت و فیضی عظیم.

شهید رئیسی در طول سه سال به اندازه دو دوره ریاست جمهوری کار کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی شاید سه سال و حتی کمتر از سه سال طول کشید اما این شهید والامقام به اندازه دو دوره کار کرد. شاید به او الهام شده بود که زمان کمی در اختیار دارد، بنابراین از همه لحظه‌ها و نیمه شب‌ها استفاده می کرد.

 وی با تاکید بر ادامه یافتن راه شهید رئیسی با قوت بیشتر، گفت: ما در آستانه یک رویداد بزرگ هستیم، دشمنان وقتی آن تشییع جنازه های الهی را دیدند خاموش و متوجه شدند که ملت ایران فریب القائات بیگانگان را نمی خورد و به تمام عملیات روانی دشمن پاسخ شرافتمندانه می دهد و از حیثیت ملی خود دفاع می کند.

سردار سلامی با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات هفته گذشته، تصریح کرد:  همه مسائل نظام با کمک مردم حل می شد اما متاسفانه باید گفت میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری مطلوب نبود لذا دشمن به طمع افتاد، تصور و این‌گونه القا کرد که این مردمی که در انتخابات شرکت نکردند از نظام روی برگردانده‌اند.

وی بیان کرد: ما در معرض قضاوت جهانی هستیم، دشمنان شادمان می‌شوند اگر شما پای صندوق‌های رأی نیایید، پس به پای صندوق‌ها بشتابید، این جهاد امروز ماست کار سختی نیست نمی‌خواهیم دشمن شاد شویم هنوز فرصت باقی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر در لحظه‌های تاریخی، یک ملت درست عمل نکند مشکلاتی را پذیرا خواهد بود. این در حال تست که ما ایران قوی می‌خواهیم و ایران قوی کشوری است که مردم و نظام همدل و متحد در یک سنگر برای به عظمت رساندن این کشور، برای عبور این کشور از تاثیر اراده بیگانگان متحد شوند. 

وی با بیان اینکه دشمن همیشه دچار اشتباه در محاسبه می‌شود، گفت: ملت ایران می‌داند با دشمن چگونه برخورد کند چرا که هنر مردم ایران درهم شکستن آرزوهای دشمن بوده است، ما همه جا او را شکست داده‌ایم، پس از شما می‌خواهم که هر یک از شما جمعه به نیابت از یک شهید پای صندوق‌های رأی بیاید و راه شهید رئیسی را ادامه دهیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار