رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/07/11 Wednesday - 2024 02 October الأربعاء ، 29 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-10 09:03 شماره خبر : 8854 https://sobhtoos.ir/short/Vv85R 0
معاون بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی تربت‌جام خبر داد:

معاون بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی تربت‌جام گفت: در 6 ماه گذشته 955 نفر دچار حیوان‌گزیدگی شدند که همه آنها واکسن هاری دریافت کردند.

منصوره مکارم در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با بیان ثبت  955 مورد حیوان‌گزیدگی در تربت‌جام اظهار کرد: در 6 ماه گذشته 955 نفر دچار حیوان‌گزیدگی شدند که همه آنها واکسن هاری دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در شهرستان تربت‌جام موارد ابتلا به حیوان‌گزیدگی نسبت به جمعیت دارای تعداد بالایی است که این امر همکاری همه جانبه مردم شریف شهرستان تربت‌جام و تلاش بیشتر کادر بهداشتی را در زمینه آموزش می‌طلبد.

معاون بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی تربت‌جام بیان داشت:  بسیاری از موارد حیوان‌گزیدگی در اثر تماس با بزاق یا خراشیدگی با پنجه حیوانات هنگام غذا دادن به آن‌ها اتفاق می‌افتد؛ بنابراین موارد احتیاط و ایمنی در غذا دادن به حیوانات باید رعایت شود و از تحریک و آزار رساندن به حیوانات پرهیز شود زیرا شایع‌ترین علل حیوان گزیدگی است.

مکارم خاطر نشان کرد: کلیه خدماتی که در واحدهای ما ارائه می‌‌شود، رایگان است، علی‌رغم اینکه این خدمات گران است.

وی در پایان بیان داشت: با توجه به خطر مرگ بیمار مبتلا به هاری، لازم است افرادی که دچار حیوان‌گزیدگی می‌شوند بعد از شست‌و‌شوی محل زخم به مدت ١۵ دقیقه با آب و صابون و ضدعفونی کننده، فورا به مرکز بهداشت شهرستان جهت دریافت واکسن مراجعه نمایند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار