رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس اداره کار خلیل‌آباد خبر داد:

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد گفت: سال گذشته بالغ بر یک هزار و 50 نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شد در صورتی که تعهد شهرستان خلیل‌آباد 950 نفر بود.

حسین نوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار داشت: نخستین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان تشکیل شد که در این نشست اعضا به تبادل نظر در خصوص مباحث مربوط به اشتغال در سطح شهرستان پرداختند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 950 نفر تعهد اشتغال در شهرستان خلیل‌آباد داشتیم که بالغ بر یک هزار و 50 نفر در سامانه رصد ثبت شد که این بیش از تعهد شهرستان یعنی 117 درصد بود، خاطرنشان کرد: در سال جاری هم 980 نفر تعهد اشتغال شهرستان خلیل‌آباد است که تا به امروز بالغ بر 141 نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه دستگاه‌های شهرستان باید نسبت به تعهداتی که برای هر دستگاه مشخص شده، پایبند باشند، تصریح کرد: دستگاه‌های شهرستان باید تعداد افرادی که برای فرصت‌های شغلی برای آنها در نظر گرفته شده را در سامانه رصد ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد طرح‌های نو و نوین یکی از تأکیدات ما در بحث مشاغل خانگی و زمینه‌های تولید است، اذعان کرد: باید از طرح‌های قدیمی گذر کنیم و به سمت طرح‌های جدید و نوین حرکت کنیم تا از یک طرف تسهیلات هدر نرود و از طرف دیگر ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد شود.

نوری با بیان اینکه اعتبارات سال جاری شهرستان هنوز اعلام نشده است، عنوان کرد: در سال گذشته بالغ بر 53 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال در کمیته امداد و بهزیستی تخصیص داده شد که در مجموع 99 درصد این تسهیلات به افراد واجدالشرایط پرداخت شده و 301 نفر از این تسهیلات در حوزه های تولیدی، خدماتی، صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی بهره مند شده اند.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: متأسفانه بالغ بر 2 میلیارد تومان از تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان خلیل‌آباد در سال گذشته به شهرستان تخصیص پیدا نکرد و تقاضا داریم مضاعف بر اعتبارات سال جاری، مبلغ سال گذشته هم به شهرستان تخصیص داده شود تا بتوانیم به افراد متقاضی بیشتری این تسهیلات را پرداخت کنیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه توجه به روستاها در راستای ایجاد کارگاه‌های کوچک با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها نیز از اولویت‌های سال جاری است، ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی اشتغال از مهاجرت جلوگیری شود و اشتغال روستایی تحقق پیدا کند.

وی همچنین در پایان تأکید کرد: بانک‌های شهرستان حدود 99 درصد تعهد خود را در حوزه پرداخت تسهیلات انجام داده اند که الباقی هم تا پایان تیرماه پرداخت خواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار