رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/08/03 Thursday - 2024 24 October الخميس ، 21 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-03 12:57 شماره خبر : 9173 https://sobhtoos.ir/short/eqrPj 0
مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس:

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس گفت: ایراد شورای نگهبان به اساسنامه منطقه آزاد سرخس توسط دولت اصلاح و به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از فارس، محسن پوراحمدی درباره ایراد شورای نگهبان به اساسنامه منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس گفت: اساسنامه تمام شرکت‌های دولتی از جمله مناطق آزاد پس از تصویب در هیات وزیران برای تایید به شورای نگهبان ارسال می‌شود تا بررسی نهایی در رابطه با خلاف شرع نبودن آن انجام شود.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس بیان کرد: اساسنامه منطقه آزاد سرخس نیز طبق روال پس از تصویب برای تایید به شورای نگهبان ارسال و از آن جایی که ماده واحده قانون اجرایی این منطقه آزاد، رعایت صلاح وقف را ضروری دانسته است.

پوراحمدی تصریح کرد: با وجود اینکه دولت سعی کرده است همه الزامات صلاح وقف را در تدوین مفاد اساسنامه یادشده رعایت کند، شورای نگهبان صرفاً نسبت به ماده ۱۹ اساسنامه درباره تعیین بازرس توسط هیات وزیران ایراد وارد کرده و تعیین بازرس قانونی سازمان منطقه با نظر آستان قدس رضوی را برای حسابرسی پایان دوره مالی یک‌ساله سازمان منطقه لازم دانسته است.

وی عنوان کرد: دولت نیز طبق روال معمول نسبت به اصلاح اساسنامه اقدام و تقدیم شورای نگهبان خواهد کرد و ان‌شاءالله شورای نگهبان در مهلت قانونی 10 روز، نظر نهایی خود را در مورد تایید اساسنامه سرخس اعلام خواهد کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار