رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1402-12-26 08:28 شماره خبر : 6339 https://sobhtoos.ir/short/Vp9dW 0
شهردار نیشابور خبر داد:

شهردار نیشابور از افتتاح زورخانه پهلوان «یعقوبعلی شورورزی» و آکادمی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شهرداری نیشابور خبر داد.

سیدحسن میرفانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌ توس»؛ گفت: آیین بهره‌برداری از زورخانه پهلوان یعقوبعلی شورورزی و آکادمی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شهرداری نیشابور با حضور پیشکسوتان، ورزشکاران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای از آیین‌های پهلوانی و ورزش‌های سنتی ما ایرانیان به‌شمار می رود، افزود: از گذشته‌های دور ورزش زورخانه‌ای به مرام پهلوانی و جوانمردی شهره بوده است، بنابراین اغلب کسانی که در زورخانه‌ها شرکت می کردند دارای خصوصیاتی مانند مروت و جوانمردی و پهلوانی بودند.

شهردار نیشابور با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی ریشه در باورهای ملی و مذهبی ما ایرانیان دارد، ادامه داد: بهره‌برداری از این گود زورخانه گامی مهم و بزرگ در احیای ورزش پهلوانی کشور، استان و این شهرستان است.

میرفانی عنوان کرد: فاز نخست این مجموعه شامل گود زورخانه پهلوان شورورزی به مساحت 400 مترمربع است که یکی از بزرگ‌ترین گودهای باستانی کشور محسوب می‌شود که با اعتباری بالغ‌بر ۴۵۰ میلیارد ریال در شهرداری منطقه یک شهر نیشابور به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است؛ در این مراسم از خانواده زنده‌یاد پهلوان یعقوبعلی شورورزی تقدیر شد؛ همچنین یاد پهلوان شهید سیداحمد عابدی همزمان با سالگرد شهادت این پهلوان شهید و پهلوانان زنده‌یاد علی حسنی و زنده‌یاد علی‌اکبر کوثری نیز گرامی داشته و از خانواده آنان تجلیل شد.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار