رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس اداره اوقاف خلیل‌آباد خبر داد:

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلیل‌آباد از اطعام بیش از ۱۰ هزار عزادار حسینی در این شهرستان هم‌زمان با ماه محرم از محل عواید موقوفات خبر داد.

وحید نادری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: در ایام محرم و صفر همه ساله نیت موقوفات مرتبط با عزاداری و اطعام برای امام حسین (ع) اجرا می شود که صرف اطعام عزاداران سیدالشهدا (ع) می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلیل‌آباد در ماه محرم انجام می‌دهد بحث اجرای امینانه نیات واقفین است، خاطرنشان کرد: این نیات در قالب طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه همچنین طرح شمیم حسینی در ماه محرم اجرا می‌شود، تصریح کرد: در قالب این طرح به هیئت‌های مذهبی و فعالان مذهبی از محل موقوفاتی که نیت مربوط به عزاداری سیدالشهدا (ع) کمک می‌شود.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: با اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه سطح شهرستان به دنبال تبیین درس‌های عاشورا و سبک زندگی حسینی با ایجاد بصیرت‌افزایی و تقویت باورهای دینی هستیم.

نادری با اشاره به اطعام عزاداران در ماه محرم، اذعان کرد: در این بخش بیش از ۱۰ هزار نفر از عزاداران حسینی در ماه محرم در سطح شهرستان از محل درآمد موقوفات منطبق با عزاداری سیدالشهدا اطعام شدند.

وی با بیان اینکه اکثریت نیات وقف‌های شهرستان خلیل‌آباد مربوط به برپایی مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدان (ع) و همچنین اطعام عزاداران است، عنوان کرد: خیرین و واقفان بزرگی در شهرستان خلیل‌آباد داریم که اموال خود را در راستای خدمت به دین و مردم وقف کرده‌اند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار