رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/07/30 Monday - 2024 21 October الاثنين ، 18 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-03-30 06:33 شماره خبر : 3640 http://sobhtoos.ir/short/46r8E 0

حمید ترابی رئیس ادراره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صبح‌توس؛ اظهار داشت: پروژه آبخیزداری سنگی ملاتی حوزه آبخیز چاه سبز در جنوب شهرستان خلیل آباد آغاز شد.

وی با بیان اینکه کنترل سیل و رسوب و تغذیه منابع آبی پایین دست از جمله اجرای این پروژه است، خاطرنشان کرد: جلوگیری از تخریب و احیای عرصه‌های منابع طبیعی، افزایش پوشش گیاهی، کاهش حجم و شدت سیلاب ها، ذخیره منابع آب دائمی اعم از آبهای سطحی و زیرزمینی در هنگام کم آبی و وقوع خشکسالی‌ها از جمله مهم‌ترین ارمغان پروژه‌های آبخیزداری برای جنوب شهرستان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: برابر مطالعات انجام شده با اجرای عملیات سنگی ملاتی به میزان ۲۴۰ متر مکعب با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی تامین شده‌ است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه در حوزه آبخیز چاه سبز جنوب شهرستان علاوه بر تعدیل سیل و کاهش حمل رسوبات رودخانه‌ای به پایین دست آن چندین چاه کشاورزی مربوط به روستاهای مهدی آباد و سعدالدین با جمعیت ۰ ۱۱۰ خانواری را بهره‌مند می‌سازد، اذعان کرد: با توجه به اینکه شغل روستاییان حوزه آبخیز چاه سبز اکثر دامداری و کشاورزی است اجرای این پروژه آبخیز داری تاثیرات مثبت و اثر بخشی مناسبی در ارتقا سطح معیشت ساکنین را دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار