رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/04/16 Saturday - 2024 06 July السبت ، 30 ذو الحجة ، 1445
ساعت
پس از 15 سال انتظار صورت گرفت؛

عملیات اجرایی شهرک مشاغل کارگاهی نیشابور به عنوان بزرگترین پروژه شهرداری این شهر پس از 15 سال انتظار آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ شهرستان نیشابور با وجود مفاخر بزرگی همچون خیام، عطار، کمال‌الملک، فضل‌ابن‌شاذان، امامزاده محروق و... از پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی در کشور برخوردار است به طوری‌که همه ساله میلیون‌ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی برای بازدید از این شهر تاریخی و کهن به نیشابور سفر می‌کنند.

اما ایجاد مشاغل کارگاهی و مزاحم در ورودی‌های شهر نیشابور چهره ناهمگونی به این شهر فرهنگی و تاریخی داده است. انتقال مشاغل کارگاهی از ورودی‌های شهر نیشابور به خارج از این شهر از همان آغاز به کار شوراهای اسلامی در نیشابور مطرح شد اما به نتیجه نرسید. اکنون پس از 15 سال با درایت شهرداری و حمایت شورای اسلامی شهر نیشابور، بزرگترین پروژه شهرداری نیشابور تحت عنوان شهرک مشاغل کارگاهی در این شهر کلنگ‌زنی شد تا ورودی‌های نیشابور ساماندهی شوند.

شهردار نیشابور در گفتگو با خبرنگار «صبح توس»؛ گفت: این پروژه همزمان با هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری تاریخ شهرداری نیشابور کلنگ زنی شد تا مشاغل کارگاهی به صورت تجمیعی در یک محل فعالیت داشته باشند.

سیدحسن میرفانی بیان کرد: شهرک مشاغل کارگاهی نیشابور در زمینی به مساحت 106 هزار مترمربع با 41 هزار مترمربع زیربنا با حضور جمعی از مسولان شهرستان نیشابور کلنگ‌زنی شد.

وی با بیان اینکه طی تفاهم‌نامه‌ای که با بخش خصوصی صورت گرفته است، برای احداث این پروژه 700 میلیارد تومان هزینه خواهد شد تا بیش از 400 واحد کارگاهی در این شهرک مستقر گردند، خاطرنشان کرد: مقرر گردیده این پروژه بزرگ طی 36 ماه اتمام و تحویل شهرداری نیشابور گردد اما با آغاز کار به مرور فازهای احداثی افتتاح خواهد شد.

شهردار نیشابور یادآور شد: انجام این مهم محقق نمی‌شد مگر با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور که همت خود را برای انتقال و تجمیع این مشاغل در یک محل به کار بستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان نیشابوری، بهره‌برداری از 18 پروژه شهرداری نیشابور همزمان با هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نیشابور انجام شد.

میرفانی بازگشایی معابر از جمله بازگشایی و احداث بلوار مهر و بعثت، اجرای آسفالت 40 معبر، احداث پارک مزار قلعه نو باغات و پارک رسالت شرقی 2، احداث ادامه جاده سلامت، احداث زمین چمن مصنوعی ضلع شرقی میدان آتش نشان از جمله این طرح‌ها عنوان کرد و بیان داشت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 77 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار