رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-02 14:56 شماره خبر : 6374 https://sobhtoos.ir/short/NEMOX 0
معرفی جاذبه‌های گردشگری تربت‌حیدریه؛

آبشار زیبا و‌ دیدنی رودمعجن یکی از مناطق ییلاقی و گردشگری تربت‌حیدریه است که در ایام نوروز و تابستان مقصد گردشگران و مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌توس»؛ آبشار زیبای رودمعجن در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی شهر تربت‌حیدریه واقع است که در شش ماهه اول سال و به‌خصوص اواخر هفته به‌عنوان منطقه ییلاقی، مردم از آن بهره‌مند هستند.

آبشار زيبای رودمعجن در بخش بایگ تربت حیدریه كه از سلسله جبال چهل تن در ۵۴ كيلومتري غرب شهرستان سر چشمه گرفته با ارتفاع ۲۸ متري پديد آمده و پس از ايجاد آبشار و مشروب كردن آبادي مسير خود در نزديكي روستاي رود معجن وارد رودخانه حصار مي، شود.

این آبشار یکی از نقاط دیدنی و زیبای تربت‌حیدریه به شمار می‌رود و به دلیل قرار گرفتن در بین کوه‌های محصور شده همه ساله در ایام نوروز و تابستان از هوای نسبتاٌ سردتری برخوردار است.

روستای گردشگر پذیر حاجی بیگی

روستای حاجی بیگی از توابع بخش کدکن، تربت‌حیدریه در دهستان رقیچه و در انتهای یک جاده فرعی پرپیچ و خم به طول حدود ۹ کیلومتر منشعب از جاده کدکن به رباط‌سنگ و به فاصله حدود ۱۵ کیلومتری به شهر کدکن و شهر رباط سنگ قرار دارد.

روستایی سرسبز و ییلاقی بر دامنه کوه‌ها و دامنه‌ها همراه با دست کم ۴۰۰ سال قدمت تاریخی دارد.

از جمله جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌توان به آبشار شارو به فاصله هشت کیلومتری در دل کوه‌ها و در ضلع جنوب غربی روستا اشاره کرد، که به تنهایی زیبایی فراوانی دارد.

حاجی بیگی پیشنهادی است از تجربه یک روز طبیعت گردی و زندگی روستایی حتی در مدت زمان کوتاهی برای دوستداران طبیعت و علاقه مندان به بوم گردی که از آن لذت ببرند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار