رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-11-16 09:03 شماره خبر : 5888 https://sobhtoos.ir/short/VJXb4 0
به‌مناسبت چهلمین روز حادثه تروریستی کرمان:

به‌مناسبت چهلمین روز حادثه تروریستی کرمان از کتاب «کاپشن صورتی» در شهرستان نیشابور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ «کاپشن صورتی» عنوان کتابی است که همزمان با چهلمین روز حادثه تروریستی کرمان از آن رونمایی شد.

این کتاب توسط جمعی از جوانان انقلابی و ولایتمدار نیشابور نگارش و به چاپ رسیده است.

سیدسجاد موسوی، یکی از نویسندگان کتاب «کاپشن صورتی» در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حادثه تروریستی کرمان اتفاق غم‌باری بود که دل‌های همه مردم را به درد آورد و داغ بزرگی بر دل مردم کشور عزیزمان و به‌ویژه خانواده شهدای این جنایت تروریستی برجای گذاشت.

وی بیان کرد: تحریک خبری و منفی رسانه‌های معاند درباره این حادثه و خلأ بستر فرهنگی، باعث شد تا جمعی از دوستان دغدغه‌مند به این فکر بیفتند در مقابل این فضای منفی ایجاد شده، کاری انجام دهند، بنابراین بهترین راه را نگارش و چاپ کتابی در این خصوص دانستیم تا بتوانیم این حادثه تروریستی را با زبانی گویا و راحت برای مخاطب روایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه این کتاب در تیتراژ یک‌هزار جلد و 120 صفحه نگارش و به چاپ رسیده است، عنوان کرد: طراحی و موضوع داستان با بنده بود و نگارش آن توسط گروه چند نفره انجام شد که برگرفته از ماجرای تروریستی کرمان است.

موسوی ادامه داد: این کتاب به‌صورت رمان نگارش و از دو بخش تشکیل شده که هر دو بخش با هم درآمیخته است؛ یک قسمت مربوط به حادثه تروریستی کرمان و شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد مشهور به دختر «کاپشن صورتی» است و بخش دیگر کتاب در خصوص شهدای مرزبانی است، کسانی که با زحمت و جان‌فشانی برای حفظ این مرزها ایستاده‌اند و به‌هم رسیدن آن با حادثه تروریستی کرمان که این اتفاق دردناک خودش مسئله‌ای امنیتی است.

وی تصریح کرد: هدفمان این بود که جوانان با رشادت‌های این شهدا بیشتر آشنا شوند و بدانند برای حفظ کشور عزیزمان ایران چه خون‌هایی ریخته شده تا پرچم سه رنگ کشورمان همیشه در اهتزار باشد.

مرضیه بیگم‌حسینی، دیگر نویسنده کتاب «کاپشن صورتی» در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هدف از نگارش این کتاب، نشان دادن میزان دل‌بستگی اقشار مختلف جامعه به حاج قاسم و تبیین مقاومت، رشادت و شهادت این شهید بزرگوار برای مردم کشورمان است.
 
وی بیان داشت: قسمت و بخش اصلی کتاب در خصوص دختر کاپشن صورتی است که این شهیده خودش نماد معصومیت است.
 
حسینی افزود: این کتاب به‌صورت رمان نگارش شده و روایت این کتاب خانوادگی است؛ داستان از آن‌ جایی شروع می‌شود که پدر خانواده مرحله به مرحله از خبر شنیدن شهادت هم‌رزمش مطلع و بسیار متاثر می‌‍شود و در ادامه به‌همراه خانواده‌اش در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم شرکت می‌کنند؛ سپس داستان با گم شدن دختر «کاپشن صورتی» و در نهایت شهادت این دختر ادامه پیدا می‌کند و اوج این کتاب، همزمان با پیدا کردن پیکر بی‌جان این دختر توسط پدرش است.
 
علی نیک‌یاد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کتاب «کاپشن صورتی» از سوی کنگره ملی 2 هزار و 532 شهید دیار سلسله‌الذهب حمایت خواهد شد.
 
انتهای خبر/
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار