رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-25 07:00 شماره خبر : 8616 https://sobhtoos.ir/short/Vbrd9 0
فرماندار خلیل‌آباد خبر داد:

فرماندار شهرستان خلیل‌آباد گفت: اعتبار چند 10میلیاردی تسهیلات برای خرید تضمینی و صادرات محصول کشمش شهرستان خلیل‌آباد اختصاص داده شده است.

محمدرضا خوشنویس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به وضعیت بازار کشمش شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: انگور و کشمش مانند گندم یک محصول استراتژیک محسوب نمی‌شود که خرید تضمینی داشته باشد و به همین منظور دارای محدودیت‌هایی هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس فلسفه وجودی تسهیلگری که دولت دارد، ایفای نقش کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان و استان کار بی‌نظیر بزرگی انجام شده و اعتباری قابل‌توجه چند 10 میلیاردی تسهیلات برای خرید تضمینی و صادرات محصول کشمش شهرستان خلیل‌آباد تخصیص داده شده است.

فرماندار شهرستان خلیل‌آباد با اشاره به اینکه این اعتبار در چند هفته گذشته به شهرستان خلیل‌آباد اختصاص داده شده و به بانک عامل نیز معرفی شده است که محل تخصیص اعتبار لحاظ شده و در حال بروکراسی اداری و جذب آن هستیم، تصریح کرد: نقش دولت در خرید محصول و صادرات انگور و کشمش، تسهیلگری و تسریع‌گری است و دولت نمی‌تواند نقش صفر و صدی در این حوزه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت در راستای خدمت‌رسانی به کشاورزان این اعتبار چند 10 میلیاردی را برای خرید تضمینی و صادرات محصول کشمش به شهرستان خلیل‌آباد اختصاص داده است، اذعان کرد: دستگاه هدف و بخش خصوصی که اعلام آمادگی برای جذب این اعتبار قابل‌توجه داشته باید مدارک قانونی موردنیاز را تأمین کند تا این اعتبار برای خرید و صادرات محصول انگور جذب شود.

خوشنویس همچنین در ادامه عنوان کرد: فروش کشمش یکی از دغدغه‌های کشاورزان شهرستان خلیل‌آباد و به طبع، دغدغه مجموعه دولت است محصولی که با زحمت چند ساله به‌دست‌آمده و سرمایه کشاورز محسوب می‌شود و امیدواریم این جذب اعتبار بتواند دغدغه کشاورزان را برطرف کند.

وی تشریح کرد: کشاورزی به عنوان حلقه‌ تولید است و اگر بخواهیم این حلقه‌ها را به هم پیوند دهیم مطمئناً حلقه‌های مفقوده‌ای وجود دارد که در حوزه فراوری محصولات کشاورزی است.

فرماندار شهرستان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم که شهرستان خلیل‌آباد به جایگاه اصلی خود در حوزه صنعتی برسد که در مرحله اول باید زیرساخت آن فراهم شود، بیان کرد: صنعت در شهرستان خلیل‌آباد مغفول مانده و باید با برنامه و تلاش بیشتری در این حوزه کار شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار