رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-06-01 15:47 شماره خبر : 8299 https://sobhtoos.ir/short/VmBMB 0
استاندار خراسان رضوی:

استاندار خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته دولت ۹۷۶ طرح عمرانی و خدماتی به ارزش ۶۷ هزار میلیارد و 196 میلیون تومان  در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، یعقوبعلی نظری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت بابیان اینکه مشهد نه‌تنها یک شهر ملی بلکه یک شهر برای جهان اسلام است اما متأسفانه بودجه‌های تخصیص‌یافته ملی نیست، اظهار کرد: با تلاش‌های رئیس‌جمهور شهید کارگروه ملی زیارت تشکیل و ابلاغ شد و امروز ردیف مربوط به زیارت نیز در بودجه اضافه‌شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در ابتدای دولت سیزدهم وجود داشت که به اتمام رساندن آن‌ها از تأکیدات رئیس‌جمهور شهید بود، تصریح کرد: تکمیل یا بازسازی برخی از این پروژه‌ها نیازمند منابع سنگین مالی است که با مولدسازی توانستیم سرمایه موردنیاز برخی از این پروژه‌ها را تأمین کنیم. 

استاندار خراسان رضوی ورزشگاه ثامن مشهد را جزء بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های کشور بشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پروژه به‌صورت 3 شیفت در حال کار است و  منابع آن به‌صورت کامل تأمین‌شده که با تکمیل آن تاریخ ورزش استان به قبل و بعد از بهره‌برداری تقسیم خواهد کرد. 

نظری بابیان اینکه طی ۳سال گذشته ۵۶۹ واحد تولیدی احیاشده و ۳۰۸ واحد آن صنعتی بوده است، گفت: در حال حاضر نهضت ملی مسکن با ۲۰۰هزار واحد مسکونی در سطح استان در دست ‌ساخت است.

وی ساماندهی اتباع را از اصلی‌ترین مسائل وزارت کشور خواند و افزود: به تمام اتباع مجوزدار که سازماندهی‌شده‌اند خدمات ارائه می‌شود اما به‌صورت هدفمند طرد اتباع غیرمجاز در دستور کار است که به فراجا نسبت به برخورد باکرامت تأکید شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه آب ۳ سیاستِ بازچرخانی آب، استفاده از تصفیه و انتقال پساب و انتقال آب از خارج استان در حال پیگیری است ، بیان کرد: برای جلوگیری از فرونشست دشت مشهد و مصرف بهینه آب چاه جدید برای آب شرب نباید حفر شود زیرا تعادل‌بخشی یک سیاست ملی برای آب است و می‌تواند کسری ۱۰میلیارد مکعبی آب در استان را جبران کند .

نظری ادامه داد: باید در مصرف آب مدریت صورت بگیرد زیرا در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی نیازمند ایجاد 3 هزار و 300 سازه آبخیزداری هستیم . 

وی تأکید کرد: دهه آخر صفر به‌عنوان یک برنامه جاری در حال انجام است ‌که پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است و در بخش‌های مختلف آمادگی لازم را برای خدمت در دهه آخر صفر داریم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار