رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/21 Saturday - 2024 12 October السبت ، 9 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-21 12:42 شماره خبر : 9035 https://sobhtoos.ir/short/VmB2d 0
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی بابیان این‌که روز‌ها بحث‌هایی مطرح می‌شود، اما نمایندگان استان، انتخاب استاندار را حق دولت می‌دانند، گفت: ما نمایندگان مجلس کمک به دولت را تکلیف خود می‌دانیم و این قول را به استاندار می‌دهیم که مانند گذشته از ایشان و مدیران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» به نقل از خبرگزاری فارس؛ محسن زنگنه امروز شنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان رضوی که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: استاندار خراسان رضوی باوجود همه مسائلی که در این سه سال داشتیم، با همکاری همکاران، معاونان و مدیران شبانه‌روز کمر همت برای خدمت به مردم استان بستند. امروز هم از اینکه این بار از دوش ایشان برداشته‌شده خداوند را شاکر هستند. امیدواریم خداوند زحمات ایشان را موردقبول خود قرار دهد.

وی بابیان اینکه نمایندگان مجلس یازدهم و دوازدهم انتخاب استاندار را حق مسلم رئیس‌جمهور و دولت می‌دانستیم و می‌دانیم، عنوان کرد: در دولت قبل ۱۸ نماینده استان نامه‌ای به شهید رئیسی نوشتیم و گفتیم هر فردی را بر مسند بگذارید در خدمت شما هستیم. در این دوره نیز همین مطلب را به دکتر پزشکیان عرض کردیم و ایشان فرمودند می‌خواهیم با شما مشورت کنیم.

زنگنه ادامه داد: وزیر کشور تماس گرفتند و ما هم جلسه‌ای را در مجمع گذاشتیم. تمام افراد را از نمایندگان استمزاج کردیم و درنهایت چهار نفر که ۵۰ تا ۷۰ درصد حائز آرا شده بودند به‌صورت استمزاجی به دکتر مؤمنی عرضه کردیم. ایشان هم به نظر نمایندگان و مجمع اعتماد کردند. برخی از این افراد در بخش دیگری در دولت خدمت خواهند کرد و امروز خدمت دکتر مظفری هستیم. این روز‌ها بحث‌هایی مطرح می‌شود، اما نمایندگان استان این را حق دولت می‌دانند و کار ما نظارت و کمک به دولت است.

زنگنه با اشاره به اینکه شعار وفاق رئیس‌جمهور شعار مبارکی است، تصریح کرد: وفاق یعنی عبور از نقاط افتراق و تمرکز بر نقاط اشتراک، یعنی خروج از مسیر بسته تنگ سیاسی بازی و تأکید بر دایره شایسته‌سالاری. وفاق عملی نخواهد شد مگر با حرمت بر مسیر عقلانی و عبور از فشار نحله‌ها و گروه‌های سیاسی. ما نمایندگان مجلس ضمن اینکه این سلوک و شعار رئیس‌جمهور را ارج می‌نهیم، امیدواریم در استان ادامه پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: دکتر مظفری می‌توانند این راهبرد وفاق را در استان اجرا کنند. ایشان مورد تائید ریاست قوه مجریه و مقننه هستند و انتظار داریم از همه ظرفیت‌های استان برای پیشبرد اهداف بهره ببرند. 

زنگنه گفت: ما نمایندگان مجلس کمک به دولت را تکلیف خود می‌دانیم و این قول را به استاندار می‌دهیم که مانند گذشته از ایشان و مدیران استان حمایت کنیم و از امروز با نیروی تازه‌نفس برای پیشبرد و توسعه استان کمر ببندیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار