رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/07/16 Monday - 2024 07 October الاثنين ، 4 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-16 16:20 شماره خبر : 8964 https://sobhtoos.ir/short/ern7m 0
رئیس اداره کتابخانه‌های کاشمر:

رئیس اداره کتابخانه‌های کاشمر گفت: کتابخانه مرکزی یکی از نیازهای اصلی شهرستان کاشمر در حوزه کتاب‌خوانی است که اقدامات آن از چند سال گذشته شروع شده و باید مشکلات آن برطرف شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ محمدرضا بدیع‌زادگان ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: کاشمر به لحاظ کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ کتاب جزو سه شهرستان اول استان است که مولفه‌های مختلفی در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه کاشمر یکی از شهرستان‌های پر کتابخانه در سطح استان خراسان‌رضوی است، خاطرنشان کرد: ۸ باب کتابخانه فعال در شهر کاشمر وجود دارد که این آمار در برخی از شهرهای بزرگتر، کمتر از آمار شهر کاشمر است و به لحاظ تاریخچه و خیرینی که در کاشمر هست، تلاش شد که این میزان کتابخانه فعال شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر با تأکید بر اینکه ۱۵ کتابخانه فعال در سطح شهرستان داریم، تصریح کرد: وجود این حجم از کتابخانه‌ها در شهرستان، مسئولیت ما را در این حوزه سخت‌تر می کند و نشان می دهد اگر شرایط و منابع فعال باشد، مردم شهرستان کاشمر، دوستدار کتاب هستند.

وی با اشاره به اینکه روستای دوست‌دار کتاب در شهرستان کاشمر داریم، اذعان کرد: در یک‌سال گذشته کتابخانه شهید غفوری در فرگ قلعه افتتاح شد و مراحل اخذ مجوز کتابخانه نابینایان به عنوان اولین کتابخانه نابینایان شرق کشور در کاشمر طی شده است.

بدیع‌زادگان با بیان اینکه بیش از یک هزار نابینا و کم‌بینا در شهرستان داریم که مسئولیت تأمین شرایط کتابخانه‌ای برای این قشر در شهرستان را برای ما بیشتر می‌کند، عنوان کرد: کتابخانه مادر و کودک کاشمر به عنوان اولین کتابخانه تخصصی در این حوزه در استان مجوز دریافت کرد.

وی با تأکید بر اینکه کتابخانه مرکزی یکی از نیازهای اصلی شهرستان کاشمر در حوزه کتاب‌خوانی است که اقدامات آن از چند سال گذشته شروع شده و باید مشکلات آن برطرف شود، تشریح کرد: چندین روستای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در شهرستان داریم که با کتابخانه سیار نیاز کتاب‌خوانی آن‌ها برطرف نمی‌شود.

ضرورت ایجاد کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در کاشمر

حجت‌اله شریعتمداری نیز در این نشست اظهار داشت: وجود ۱۵ باب کتابخانه عمومی در شهرستان کاشمر جای امیدواری است؛ ولی این میزان باید توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و اعضای انجمن کتاب‌خوانی شهرستان تقویت شود.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه باید در همه روستاهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهرستان کاشمر به سمت ایجاد کتابخانه حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: اگر در این روستاها فضایی وجود دارد که بتوان از آن برای ایجاد کتابخانه استفاده کرد، باید بهره‌برداری کنیم و دهیاری‌ها هم ظرفیت‌هایی دارند که می‌تواند از آن برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای شهر می‌توانند از فضاهای بوستان‌ها برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کنند، تصریح کرد: بقاع متبرکه در سطح شهرستان کاشمر هم فضاهایی در اختیار دارند که از آن می‌توان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کرد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه کتابخانه‌های تخصصی یکی از نیازهای امروز محسوب می‌شود، اذعان کرد: کنگره ملی شهید آیت‌الله مدرس (ره) و ۱۲۲۲ شهید منطقه ترشیز را در پیش داریم و جای یک کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در شهرستان کاشمر خالی است که با راه‌اندازی این کتابخانه نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه و فرهنگ ایثار و شهادت اقدام شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار