رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/21 Saturday - 2024 12 October السبت ، 9 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-21 13:25 شماره خبر : 9037 https://sobhtoos.ir/short/4Qv21 0
رئیس اداره آتش‌نشانی شهرداری سرخس خبر داد:

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سرخس از کاهش ۳۰ درصدی آتش‌سوزی در ۶ ماه اول امسال در این شهر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از نسیم سرخس، سرآتش‌یار ابوالفضل گل‌محمدی گفت: در ۶ ماهه اول امسال از مجموع ۱۵۹ عملیات‌ آتش‌نشانان، ۹۸ عملیات مربوط به اطفای حریق و ۶۱ عملیات هم در زمینه امداد و نجات بوده است.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سرخس با اشاره به لزوم توجه به پیشگیری از حوادث افزود: برنامه‌ریزی لازم درباره پیشگیری انجام شد و کارگاه‌های آموزش تئوری و عملی اطفای حریق شامل ارائه نکات ایمنی، انواع حریق و نحوه مواجهه با آن و انواع خاموش‌کننده‌های دستی برای شهروندان به‌ویژه دانش‌آموزان برگزار شد.

وی افزود: همچنین بازدید از امکان پر رفت‌وآمد و مهم در دستور کار قرار گرفت و این موضوع به‌همراه رعایت شهروندان گرامی موجب کاهش ۳۰ درصدی حریق، در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال شد.

گل‌محمدی عنوان کرد: هر ماه بیش از یک‌هزار تماس مزاحمی و یا غیرمرتبط با سامانه ۱۲۵ گرفته می‌شود که در این مورد باید بدانیم که اِشغال کردن بی‌مورد تلفن ۱۲۵ ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری را برای دیگر شهروندان در پی داشته باشد.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سرخس اظهار کرد: با توجه به اینکه درصد بیشتر آتش‌سوزی‌ها مربوط به برق است، شهروندان قبل از خارج شدن از منزل و یا محل کار خود از خاموش بودن لوازم گازی و برقی اطمینان حاصل کرده و در اسرع وقت نسبت به بیمه حوادث و آتش‌سوزی اقدام کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار