رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-15 08:52 شماره خبر : 8465 https://sobhtoos.ir/short/N3056 0

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌ رضوی گفت: کیفیت هوای کلان‌شهر مشهد امروز، پانزدهم شهریور در شرایط «ناسالم» و وضعیت «هشدار» قرارگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی اله‌پور افزود: اگرچه میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۸۹ نشانگر هوای سالم است اما شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۱۰۹ از شرایط ناسالم و وضعیت هشدار هوای این کلان‌شهر برای تنفس شهروندان خبر می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌ رضوی ادامه داد: کیفیت هوای اغلب ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش مشهد فعلاً در شرایط سالم است.

اله پور گفت: به شهروندان توصیه می‌شود اگر قصد پیاده‌روی به‌منظور حفظ سلامت خود را دارند، این فعالیت را به‌روزهای دارای هوای سالم و پاک، موکول کنند.

وی افزود: همچنین شایسته است شهروندان مشهدی در مواقع آلودگی هوا با کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری، نقش مؤثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت «سالم» است. همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار