رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-30 07:04 شماره خبر : 8680 https://sobhtoos.ir/short/4Pb8m 0
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی قوچان:

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی قوچان گفت: وحدت موضوعی ریشه‌ای است و قرار گرفتن مسلمانان در کنار یکدیگر موجب می‌شود تا صهیونیست‌ها به خواسته‌های خود علیه اسلام و مسلمین دست پیدا نکنند.

حجت‌الاسلام هادی ایمانی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به هم‌زمانی هفته وحدت و ایام دفاع مقدس، اظهار کرد: مسئله وحدت میان مذاهب اسلامی در واقع شاید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره) تبدیل به گفتمان شد.

وی با تأکید بر این مطلب که در حقیقت معمار کبیر انقلاب اسلامی تفکر وحدت بین جامعه اسلامی و مسلمین را نهادینه کرد و پس از ایشان هم مقام معظم رهبری در طول چندین دهه به لزوم وحدت در جامعه اسلامی اشاره کردند، افزود: در حوزه وحدت یک نگاه وجود دارد که این مسئله را یک شعار و یک تاکتیک می‌دانند اما  حقیقت این بوده که وحدت به‌عنوان یک شعار و یک تاکتیک نباید نگاه شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی قوچان ‌وحدت را یک ضرورت و رکن اساسی برای جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر جامعه اسلامی هدف‌گذاری می‌کرد و وحدت را حول مشترکات به وجود می‌آورد قطعاً امروز یک وفاق کامل در این زمینه شکل می‌گرفت.

ایمانی‌نیا با یادآوری اینکه مسلمانان در کعبه، پیامبر و قرآن مشترک هستند و این مسائل می‌تواند به‌عنوان اصول مسلم وحدت قرار داشته باشد و همه را در کنار یکدیگر قرار دهد، گفت: دشمن از تفرقه میان جامعه مسلمان‌ها استفاده کرده و امروز جنایت‌های غزه را رقم می‌زند و بیش از ۴۰ هزار نفر انسان مسلمان و معتقد به دین مبین اسلام و رسول گرامی اسلام (ص) از زن و کودک گرفته تا پیر و جوان را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به اینکه صدایی از حاکمان اسلامی در برابر جنایت‌های اسرائیل در غزه بلند نمی‌شود زیرا فکر آن‌ها این است که کمک به غزه کمک به ایران است، بیان کرد: این فکر و خیال باطل باعث شده است که روزانه شاهد شهادت ده‌ها و صدها نفر از مسلمانان به‌ویژه کودکان مظلوم، بی‌دفاع و بی‌گناه در غزه باشیم و به‌آسانی از کنار این جنایت‌ها گذر شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی قوچان ‌یادآور شد: وحدت یک موضوع ریشه‌ای بوده و با چنگ زدن به ریسمان الهی و در کنار هم قرار گرفتن مسلمانان می‌توان از بروز فجایعی که دشمن به‌دنبال راه انداختن آن برای جامعه مسلمین است، جلوگیری کرد.

 ایمانی‌نیا با بیان اینکه عزت، شوکت، قدرت و عظمت برای مسلمانان از ثمرات شیرین حرکت حول مسئله وحدت است، گفت: اگر مسلمانان در کنار یکدیگر قرار گیرند قطعاً یهودیت و صهیونیست نمی‌توانند به خواسته‌های خود علیه اسلام و مسلمانان برسند.

وی گفت: باید نگاهی نو و جدیدی در حوزه وحدت بین متفکران، دانشمندان و علما در مذاهب مختلف به وجود آید تا در مقابل جنایت‌های رژیم کودک‌کش اسرائيل ایستاد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار