رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-05 00:52 شماره خبر : 7981 https://sobhtoos.ir/short/Vbrpg 0
امام جمعه سرخس:

امام جمعه سرخس گفت: یکی از برکات بسیار مهم انقلاب اسلامی مسئله نماز جمعه است و نماز جمعه بلندگوی انقلاب اسلامی و امام جمعه سخنگوی آن است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از «نسیم سرخس»؛ حجت‌الاسلام محمد بختیاری در آستانه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه با حکم امام خمینی (ره) به امامت آیت‌الله طالقانی در نشست خبری با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز در محل دفتر امامت جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: یکی از برکات بسیار مهم انقلاب اسلامی مسئله نماز جمعه است و اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی با حکم امام راحل اقامه شد.

امام جمعه سرخس افزود: آیت‌الله طالقانی یک شخصیت مومن و انقلابی و خطیب توانایی بود و خطبه‌های انقلابی ایشان بسیار اثرگذار بود.

وی ادامه داد: یک امام جمعه اسوه و الگو در خدمت خالصانه و مردمی بودن و کسی که از کار مردم گره‌گشایی می‌کرد و به تازگی شهید شد، شهید آیت‌الله آل هاشم بود.

بختیاری بیان کرد: نماز جمعه بلندگوی انقلاب و امام جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است و طبق تعبیر رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است که خوشبختانه نماز جمعه شهرستان سرخس یکی از نمازهای جمعه‌های پرشور استان است و نقش ستاد نماز جمعه در رونق بخشی به نماز جمعه یک نقش کلیدی است.

امام جمعه سرخس اضافه کرد: در دوره جدید ریاست ستاد نماز جمعه شهرستان، تحولی در ستاد ایجاد شد و اداره نماز جمعه توسط افراد مختلف به عهده گرفته شد و تلاش‌های ستاد باعث شد این ستاد در سطح کشور حائز رتبه شود.

وی با اشاره به اقدامات قرارگاهی در قرارگاه فرهنگی نماز جمعه سرخس گفت: در ستاد نماز جمعه کارهای خود را قرارگاهی انجام دادیم و در رابطه با فرهنگ شهرستان و معضلات فرهنگی بازخوردهایی داشتیم از جمله اینکه شاهد کم شدن شیب طلاق، کاهش بیکاری، حل و فصل نزاع‌ها و صلح و سازش بودیم.

بختیاری ادامه داد: در آموزش و پرورش اقدامات خوبی را در حوزه جهاد تبیین انجام دادیم و اتفاقات خوبی در حوزه مبلغین و مبلغات را شاهد بودیم.

امام جمعه سرخس به پیگیری محرومیت‌زدایی در قرارگاه قرآن و عترت نهاد امامت نماز جمعه اشاره کرد و گفت: برای توسعه حوزه فرهنگی شهرستان با مشارکت مساجد و هیئت‌های مذهبی اقدامات خوبی انجام شد و در حقیقت در تقویت مناسبت‌های مذهبی نقش آفرینی کردیم.

وی عنوان کرد: در زمینه‌های قرآنی و جلسات خانگی قرآن جزو پنج شهر برتر کشور هستیم.

بختیاری به پیگیری و مطالبه حل مشکلات شهرستان و مردم اشاره و عنوان کرد: همیشه در منظر مردم و در بین مردم هستیم و مسائل و مشکلات مردم را از مسئولان مطالبه می‌کنیم.

امام جمعه سرخس بیان کرد: ما هیچگونه فعالیت اقتصادی نداریم.

وی به برنامه‌های مرتبط با ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه اشاره و اظهار کرد: در روز جمعه ۵ ‌مرداد برنامه نماز جمعه همانند سراسر کشور با عنوان «جمع جمعه» برگزار و جمعه شب نیز برنامه جلسه تمام اعضای ستاد نماز جمعه برگزار می‌شود.

بختیاری افزود: دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از آنان و برگزاری شورای اداری از دیگر برنامه‌های مرتبط در سرخس به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه است.

امام جمعه سرخس در ادامه به در پیش بودن سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اشاره و عنوان کرد: انعکاس نماز جمعه یک موضوع بسیار مهم است که توسط خبرنگاران انجام می‌شود.

وی گفت: ما در طول تاریخ حادثه بزرگ کربلا را داشتیم که انعکاس واقعیت‌های کربلا یک بحث بسیار مهم بود و حضرت زینب به عنوان خبرنگار واقعی کربلا، این واقعه مهم را با جزئیات بیان کردند و به آیندگان رساندند و در حقیقت خبرنگاران معصوم نگذاشتند در جریان تحریف و کتمان این واقعیت بسیار مهم مدفون شود.

بختیاری در پایان بیان کرد: بیان و انعکاس پیشرفت‌ها و مسائل مختلف شهرستان به خبرنگاران مربوط است.

بر اساس این گزارش در‌ پایان این نشست خبری، از خبرنگاران شهرستان با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار