رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-17 19:44 شماره خبر : 8491 https://sobhtoos.ir/short/Vd0zw 0
رئیس دانشگاه صنعتی قوچان خبر داد:

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان از موافقت و حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای تشییع و تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس»، مجید مهدویان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی قوچان با بیان اینکه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های با عمر زیر 20 سال در رده هشتم قرار گرفته است، اظهار کرد: این دانشگاه در بین دانشگاه‌های با قدمت زیر 40 سال نیز در زمینه در کیفیت چاپ مقالات مقام اول را کسب کرده است.

وی ادامه داد: در ماه اخیر شانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور برگزار شد که برای اولین بار در تاریخ دانشگاه صنعتی یکی از دانشجویان این دانشگاه موفق به کسب مدال نقره در رشته تکواندو شد.

مهدویان با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش در دو سه سال اخیر دانشگاه صنعتی قوچان رشد ۳۰ پله‌ای در شاخص «H-index» را داشته است، گفت: در زمینه عمرانی نیز افتتاح پروژه سلف‌سرویس یکی از اتفاقات خوبی بود که برای این دانشگاه رقم خورد و منجر به ساخت و تجهیز سالن سلف‌سرویس و آشپزخانه مرکزی برای دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان با بیان اینکه ساختمان پژوهشی و مرکز رشد در مرحله ساخت و اسکلت بنا بوده و مسجد و مجتمع فرهنگی دانشگاه نیز در حال طرح‌ریزی است، تصریح کرد: پروژه عمرانی ساخت سردرب دانشگاه نیز بیشتر از یک سال در حال طراحی سازه معماری بوده و در وضعیت واگذاری به پیمانکار است تا با توجه به اینکه این دانشگاه ورودی شهر قرار دارد بتواند نمای در شأنی داشته باشد.

وی تأکید کرد: با موافقت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زمینه تدفین شهدای گمنام در دانشگاه صنعتی قوچان فراهم شد که در حال حاضر طراحی و ساخت یادمان این شهدا در دستور کار قرار دارد تا در آینده شاهد برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه باشیم.

رقم قراردادهای برون دانشگاهی دانشگاه صنعتی قوچان به 6.5 میلیارد تومان رسید

معاون پژوهشی و آموزشی دانشگاه صنعتی قوچان هم در این نشست با بیان اینکه در 8 سال گذشته دفتر گسترش هیچ مجوزی مبنی بر رشته جدید به‌خصوص در مقطع کارشناسی نداده است، اظهار کرد: خوشبختانه دو رشته جدید در سال تحصیلی جاری دو رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید و مهندسی پلیمر در مقطع کارشناسی به رشته‌های این دانشگاه اضافه شد و 10 نفر نیز در مقطع ارشد قبولی داشته است.

محمدعلی امین‌یزدی با اشاره به اینکه در مرحله نهایی المپیاد کشوری دانشجویان این دانشگاه در سال گذشته در دو رشته مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر به مرحله پایانی راه یافتند گفت: امسال نیز در این المپیاد سه نفر از دانشجویان رشته‌های صنایع، عمران و ریاضی به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی یادآور شد: در حوزه پژوهشی طی چند سال گذشته رشد فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم که در شاخص «H- index» به ۷۷ رسیده‌ایم که در استان خراسان رضوی در این حوزه قوچان دارای رتبه دوم پس از دانشگاه فردوسی است.

معاون دانشگاه صنعتی قوچان بابیان اینکه در سال 2022 چهار نفر از اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه در زمره دانشمندان پر استناد قرار گرفتند که این تعداد در سال 2023 به 6 نفر افزایش پیدا کرده است، افزود: یکی از معضلات دانشگاه‌های ایران که دانشگاه صنعتی قوچان هم مبتلابه آن است مهاجرت اعضای هیئت‌علمی به‌واسطه دلایلی همچون فرصت مطالعاتی بوده است که در زمینه استناد و انتشار مقالات اثرگذاری جدی گذاشته است.

وی از رشد 30 درصدی استنادات این دانشگاه نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و یادآور شد: سال گذشته تعداد مقالات منتشرشده این دانشگاه 105 مقاله و سال قبل‌تر 102 مقاله بود که ازنظر آماری در سطح خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد در جایگاه اول قرار دارد و دانشگاه صنعتی قوچان و حکیم سبزواری هم پای هم در حال حرکت هستند.

امین‌یزدی با تأکید بر این موضوع که قراردادهای برون دانشگاهی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی قوچان دارای رشد چشمگیری بوده که با صنایع مختلف منعقد شده است، تصریح کرد: اگر در گذشته مبلغ قراردادها زیر یک میلیارد تومان بود امروز این رقم به نزدیک 6 و نیم میلیارد می‌رسد که چشم‌انداز دانشگاه مبلغی بیشتر از این‌ها است.

معاون پژوهشی آموزشی دانشگاه صنعتی قوچان یادآور شد: بر اساس آخرین گزارش ارسال‌ذشده، در مجموع دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های وزارت علوم که مجموع آن‌ها چیزی بالغ‌بر ۳۰۰ دانشگاه کوچک در استنادات بین‌المللی نقش دارند، دانشگاه صنعتی قوچان جزو شصت‌وپنجمین دانشگاه از نظر استنادات قرار دارد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار