رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/08/04 Friday - 2024 25 October الجمعة ، 22 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-04 15:07 شماره خبر : 9190 https://sobhtoos.ir/short/4Xl5B 0
امام جمعه کوهسرخ:

امام جمعه کوهسرخ با بیان اینکه ما در شهرستان کوهسرخ با چالش‌های جدی در حوزه آموزش مواجه هستیم، گفت: ما باید در تلاش باشیم تا عدالت آموزشی را در شهرستان کوهسرخ برقرار کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام محمود رضایی تولایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهسرخ که در محل مصلی نماز جمعه این شهرستان، به موضوعات از جمله سفر استاندار خراسان رضوی به کوهسرخ، مسائل آموزشی و عدالت آموزشی در شهرستان کوهسرخ اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود که با سفر استاندار خراسان رضوی به منطقه ترشیز، موضوعات مهمی از جمله وضعیت راه‌ها و زیرساخت‌های آموزشی مورد بررسی قرار گیرد.

وی بر اهمیت رسیدگی به مسیر کوهسرخ به نیشابور تأکید کرد و افزود: این مسیر که جزو جاده‌های فرعی محسوب می‌شود، به نوعی اصلی است و ارتباط ما را با شهرستان‌های کاشمر و نیشابور برقرار می‌کند و از استاندار می‌خواهیم که اعتباراتی برای بهبود و نوسازی این مسیر تخصیص دهند تا مردم و زائران به راحتی از آن استفاده کنند.

امام جمعه کوهسرخ با اشاره به مشکلات آموزشی در شهرستان کوهسرخ، خاطرنشان کرد: ما در شهرستان کوهسرخ با چالش‌های جدی در حوزه آموزش مواجه هستیم، دانش‌آموزان ما باید با دانش‌آموزان شهرستان کاشمر رقابت کنند، در حالی که امکانات آموزشی و مشاوره‌ای کاشمر به مراتب پیشرفته‌تر است و این در شرایط آموزشی، عدالت را زیر سؤال می‌برد و نیازمند توجه مسئولان است.

وی با بیان اینکه ما باید در تلاش باشیم تا عدالت آموزشی را در شهرستان کوهسرخ برقرار کنیم، تصریح کرد: تقاضا داریم که حداقل با شهرستان‌هایی مانند خلیل‌آباد سنجیده شویم تا دانش‌آموزان ما احساس ناامیدی نکنند و بتوانند در کنکور به راحتی شرکت کنند و تفکیک دامنه اولویت سهمیه منطقه کوهسرخ از کاشمر باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رضایی تولایی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای دانش‌آموزان، اذعان کرد: ما باید امکانات آموزشی را بهبود بخشیم و شرایط را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم تا بتوانند با اعتماد به نفس بیشتری در کنکور شرکت کنند و مسئولان باید به این موضوع توجه کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه به اهمیت وفاق و همدلی در جامعه اشاره کرد و افزود: ما باید در اصول و آرمان‌ها وفاق داشته باشیم، نه اینکه به خاطر منافع شخصی و فردی، نفاق و شقاق ایجاد کنیم و وفاق باید بر اساس اصول اسلام و انقلاب باشد تا آثار مثبت آن در جامعه نمایان شود.

امام جمعه کوهسرخ با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، عنوان کرد: موضوعات حاشیه‌ای که درد مردم نیست، نباید ما را از مسائل اصلی دور کند، مردم امروز با مشکلاتی همچون گرانی و سامان‌دهی بازار ارز مواجه هستند و ما باید بر روی این مسائل تمرکز کنیم.

وی همچنین به سفر استاندار به منطقه ترشیز و بررسی مشکلات زیرساختی اشاره کردند و گفت: امیدواریم که با این سفر، تصمیمات مؤثری در راستای بهبود وضعیت جاده‌ها و امکانات آموزشی اتخاذ شود و ما به عنوان مردم این منطقه، خواستار توجه ویژه به نیازها و مشکلات خود هستیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار