رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پیگیری و اجرای طرح نفَس در غرب خراسان که از اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده است، تا پایان دی‌ماه امسال موجب زندگی بخشی به ۵۲ جنین و تولد آنان شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از پایگاه اطّلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سید مجید غضنفری گفت: اجرای طرح نفس در غرب خراسان رضوی تاکنون ۱۳۲ مادر باردار از سقط حتمی جنین منصرف شده و به بارداری خود ادامه داده‌اند.

وی افزود: طرح نَفَس با مداخلاتی از جمله زیر نظر قرار دادن افراد در مراکز بهداشتی و مرکز نَفَس، برخورداری از حمایت‌های بهداشتی و گاه نیز در حد توان حمایت اقتصادی و مشاوره‌ای، همراه بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به اینکه از مجموع این مادران باردار، ۸۵ نفر تشکیل پرونده داده و با دریافت مشاوره و آموزش‌های لازم، زیر مراقبت قرار گرفته‌اند بیان کرد: ۵۱ نفر از این مادران، نوزاد خود را به دنیا آورده‌اند که با احتساب یک مورد دوقلویی، جمعاً ۵۲ نوزاد متأثر از طرح نَفَس، چشم به جهان گشوده‌اند.

غضنفری ادامه داد: مراکز نَفَس با شناسایی و زیرپوشش بردن مادران باردار در معرض خطر، به حفظ جنین‌هایی کمک می‌کنند که به دلایل مختلف، قربانی سقط‌های عمدی می‌شوند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه سلامت شهری و یک پایگاه روستایی، ۳۱ پایگاه اورژانس، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش با ۱۱۰۰ تخت، به ۵۲۱ هزار نفر جمعیت شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان، خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار