رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-02-25 23:46 شماره خبر : 6941 https://sobhtoos.ir/short/V5abb 0
مدیرکل اوقاف خراسان رضوی تأکید کرد:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بر ضرورت توسعه غدیر در بین آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: باید برای دهه غدیر برنامه‌ریزی داشته باشیم و نسبت به موضوعات مختلف غدیر کار فرهنگی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام محمد احمدزاده عصر امروز در همایش استانی روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان خراسان رضوی که در محل امامزاده سید محمد (ع) شهرستان کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: در این ایام اتفاقات زیادی رخ داد و خیلی از آنها در ۲۰ سال گذشته قابل پیش‌بینی نبود.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: در ۲۰ سال پیش کمتر فردی تصور این داشت که جمهوری اسلامی بینی اسرائیل را به خاک بمالد و ابرقدرت‌ترین کشور دنیا محتاج سلاح ایران باشد که امروز این به قدرت خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری اتفاق افتاد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بر ضرورت توسعه غدیر در بین آحاد جامعه تأکید کرد و افزود: واقعه عاشورا امروزه به جایی رسیده که حتی منابع اهل سنت از آن نقل کرده‌اند؛ چون ایران اسلامی این بحث را توسعه و برای نسل‌های متعدد بیان کرده است و این اتفاق باید در حوزه غدیر هم رخ دهد و توسعه و بیان شود.

وی با اشاره به اینکه از غدیر درس‌های بزرگی می‌گیریم و اگر می‌خواهیم فلسفه نظام اسلامی را درک کنیم باید غدیر بیان شود، تصریح کرد: غدیر در موضوعات مختلفی مانند ظهور، دوران غیبت، امام زمان و بیعت باید بیان و به نسل جوان معرفی شود و خطبه غدیر را باید کامل بخوانیم و از ابتدا تا انتها آن را مطالعه کنیم.

حجت‌الاسلام احمدزاده با تأکید بر اینکه باید برای دهه غدیر برنامه‌ریزی داشته باشیم و نسبت به موضوعات مختلف غدیر کار فرهنگی انجام دهیم، اذعان کرد: امروزه حرکت‌های خوبی در بقاع متبرکه انجام شده است و بقاع متبرکه توسط خیرین و نذورات مردم اداره می شود.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه خدمت بی‌منت شیک و منظم در بقاع متبرکه باید همواره در دستور کار باشد، عنوان کرد: نباید این تصور نباشد؛ چون خدمت بی‌منت رایگان ارائه می‌دهیم می‌توان به هر نحوی و بدون برنامه انجام شود، باید به زیباترین نحو ممکن این خدمت بی‌منت به مردم ارائه شود.

 

خدمت به امامزادگان در مسیر خدمت به امامت است

حجت‌الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی در این مراسم با اشاره به اینکه امام‌زادگان ادامه مسیر امامت هستند و بر روی این عنوان می‌توان کار علمی و پژوهشی انجام داد، تشریح کرد: امامت از اساسی‌ترین اصول اسلام است؛ چون سایر اصول اسلامی و اخلاقی بند و در رهن امامت است.

وی با تأکید بر اینکه به واسطه امامت سایر ارزش‌ها تحقق پیدا می‌کند و امام است که این ارزش‌ها را در جامعه جاری می‌کند، بیان کرد: اساس، ریشه و پایه اسلام زنده، اسلام رو به رشد، اسلام تأثیرگذار و اسلام ناب محمدی، امامت است؛ چون امامت است که این ارزش‌ها را در جامعه به وجود می‌آورد.

نماینده سابق ولی‌فقیه در کشور سوریه با بیان اینکه اسلامی که بخواهد برائت را در حج اجرا کند و به استکبار بگوئید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اساس آن امامت است، تأکید کرد: اسلامی که در گوشه مسجد قرار بگیرد و هیچ کاری نکند همان اسلامی است که در حجاز با آل سعود در ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهد اسلام در جامعه و جهان زنده و پویا باشد این اسلام با امامت و رهبری جامعه زنده می شود، ابراز کرد: هر چه با امامت ارتباط دارد مقدس و ارزشمند می شود؛ امامت وقتی با زیارت پیوند برقرار کرد، این زیارت یک شمشیر دو رویه می شود که ازیک‌طرف، جامعه اسلامی را تقویت می‌کند و از سوی دیگر کمر دشمن را می‌شکند.

حجت‌الاسلام طباطبایی با تأکید بر اینکه در بسیاری از موارد ثواب زیارت امام‌زادگان در حد زیارت امام است، افزود: خدمت به امام‌زادگان با خدمت به امام در یک مسیر قرار دارد و امروز خدمت به امام‌زادگان است که جامعه را زنده نگه داشته است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار