رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/07/29 Sunday - 2024 20 October الأحد ، 17 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-29 16:13 شماره خبر : 9140 https://sobhtoos.ir/short/VW1G3 0

رئیس اداره بهزیستی قوچان گفت: در راستای سهولت تردد برای افراد دارای نیازهای ویژه و مناسب‌سازی ساختمان‌های تازه‌ساز در این شهرستان، صدور پایان کار نیازمند تأییدیه کارشناس بهزیستی است.

مرتضی ترنیکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس»، اظهار کرد: یکی از نیازها و درخواست‌های افراد دارای نیازهای ویژه در این شهرستان رسیدگی به مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌های اداری و بانک‌هاست.

وی بابیان اینکه وضعیت نامناسب برخی از معابر و ساختمان‌ها موجب شده تا این افراد با موانعی هنگام عبور روبرو شوند و همین امر نیز استقلال و عزت‌نفس برخی از آن‌ها را پایین می‌آورد، گفت: وضعیت مناسب‌سازی ساختمان‌ها و معابر شهری در قوچان رو به بهبود بوده و حتی قرار است با همکاری شهرداری، نقاط پرتردد برای معلولان مورد شناسایی قرار بگیرد و در قالب طرحی مناسب‌سازی شود.

رئیس اداره بهزیستی قوچان تأکید کرد: بر اساس مصوبه شورای مناسب‌سازی این شهرستان، اخذ پروانه ساخت و پایان‌کار برای ساختمان‌های جدید در این شهرستان نیازمند کارشناسی و تأییدیه بهزیستی است و در خصوص ادارات نیز امتیازدهی انجام می‌شود و ارزیابی‌های به استانداری خراسان رضوی نیز ارسال می‌شود.

ترنیکی تنبلی چشم و نابینایی را یکی از معضلات به‌ویژه در سنین پایین دانست و تصریح کرد: اگر غربالگری تنبلی چشم به‌موقع توسط متخصص چشم‌پزشکی و بینایی‌سنج تشخیص داده شود می‌توان از بیماری جلوگیری کرد و این نیازمند یک همکاری بین دستگاهی است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته غربالگری تنبلی چشم برای 11 هزار و 13 نفر از کودکان 3 تا 6 سال این شهرستان انجام و امسال نیز از ابتدای مهر این غربالگری شروع‌شده است، افزود: تعداد پرونده‌های ساماندهی شده این شهرستان در حوزه افراد نابینا و کم‌بینا 400 نفر است که از این تعداد 235 نفر مستمری دریافت می‌کنند.

ترنیکی از پرداخت هزینه کامل تحصیلی هشت دانشجوی نابینا و کم‌بینای این شهرستان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد و تصریح کرد: برای دانشجویان نمونه دارای نیازهای ویژه هدایایی نظیر لپ‌تاپ، ساعت گویا، لوح و قلم، درشت نما، عینک و... هدیه داده‌شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار