رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-03-03 07:53 شماره خبر : 7099 https://sobhtoos.ir/short/NEMx2 0
مدیر حوزه علمیه احناف خواف؛

مولوی مطهری: به پاس زحمات مخلصانه و متواضعانه آن شهید بزرگوار خداوند شهادت را نصیب او کرد، شهادتی که نصیب بندگان خاص خدا می‌شود

 مولوی حبیب الرحمن مطهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌توس»؛ فلسفه محبوبیت شهید آیت الله رئیسی را در تواضع ایشان دانست و افزود: به پاس زحمات مخلصانه و متواضعانه آن شهید بزرگوار خداوند شهادت را نصیب او کرد، شهادتی که نصیب بندگان خاص خدا می‌شود.

 وی اظهار کرد: مقام شهدا آنقدر رفیع است که خدای متعال در قرآن می‌فرماید: (ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون) که نه تنها شهدا نمی‌میرند بلکه در محضر خدای متعال ارتزاق می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه احناف خواف ادامه داد: وصال به مقام شهادت به دو صورت امکان‌‌پذیر است که یک نوع تقدیم جان در جهاد و مقابله با دشمن و نوع دیگر آن تقدیم جان در راه انجام وظیفه برای خدمت به مردم است که ارزش زیادی دارد.

وی ادامه داد: خدمت به مردم آنچنان مهم است که بعد از ایمان به خدا مهمترین مسئله‌ای است که در تعالیم دینی مورد سفارش قرار گرفته است.

مولوی مطهری عنوان کرد: هرکس در مسیر خدمت به مردم تلاش کند محبوب خدا خواهد بود و بی‌دلیل نیست که اولیاء، انبیا و بزرگان دین جزء خدمتگذاران مردم بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال به پیامبر دستور می‌فرماید در مقابل مردم متواضع و خدمتگذار باش، چرا که وظیفه حکومت اسلامی خدمت‌گذاری به مردم است و این دو شاخصه مهم در وجود شهید آیت الله رئیسی کاملا مشهود بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار