رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/06/27 Tuesday - 2024 17 September الثلاثاء ، 14 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-19 15:57 شماره خبر : 8519 https://sobhtoos.ir/short/eGyZK 0
رئیس اداره کار خلیل‌آباد خبر داد:

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد گفت: شهرستان خلیل‌آباد با اقداماتی که در حوزه سامانه رصد توسط دستگاه‌های مختلف صورت گرفت، توانست رتبه ۴ استان را در بین شهرستان‌های استان کسب کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حسین نوری ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان خلیل‌آباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان خلیل‌آباد با اقداماتی که در حوزه سامانه رصد توسط دستگاه‌های مختلف صورت گرفت، توانست رتبه چهارم استان را در بین شهرستان‌های استان کسب کند.

وی با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی، خاطرنشان کرد: این تسهیلات می‌تواند به راه‌اندازی مشاغل خرد خانگی کمک کند و اهمیت ویژه‌ای در حوزه اشتغال دارد و طرح‌های افراد پشتیبان و مستقل برای اخذ تسهیلات توسط متقاضیان از بانک عامل به کارگروه استان معرفی شده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد ضمن گرامیداشت هفته تعاون، تصریح کرد: تعاون در ایران و دنیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به‌گونه‌ای که ۲۸ درصد ساخت نیروگاه‌های برق در آمریکا، ۱۰۰ درصد ایجاد فرصت‌های شغلی در آلمان و ۱۰۰ درصد تولید گل‌وگیاه در هلند توسط شرکت‌های تعاونی انجام می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت در کارگروهی تحت عنوان تعاونی مزیت‌هایی دارد که این در کار انفرادی وجود ندارد، اذعان کرد: بخش تعاون در ساخت واحدهای مسکونی نیز فعال است و تعاونی‌های مسکن در شهرستان خلیل‌آباد حدود ۵۰۰ واحد مسکونی را برای مردم جامعه هدف خود ساخته‌اند و تحویل اعضای تعاونی داده شده است.

نوری با اشاره به اینکه ازاین‌رو باید بدانیم که بخش تعاون سرآمد پایه‌های اقتصادی در یک کشور محسوب می شود، عنوان کرد: کندر یکی از شهرهایی است که با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که این شهر و مردم آن دارد نیاز به یک شرکت تعاونی در راستای تولید محصولات بخش ششطراز احساس می شود.

وی با تأکید بر اینکه کمک‌های اعتباری بخش تعاون از طریق سامانه هوشمند تعاون در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌گیرد، تشریح کرد: مدیران شرکت‌های تعاونی باید با ساماندهی و به‌روزرسانی تعاون خود، از خدمات فراهم شده در این بخش اقتصادی برخوردار شوند.

محمدرضا خوشنویس، فرماندار خلیل‌آباد هم در این نشست ضمن گرامیداشت هفته تعاون، بر رفع موانع تولید، فعال‌سازی واحدهای راکد، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال را از دغدغه‌های اصلی  حوزه اقتصاد در این شهرستان برشمرد و ابراز کرد: تحقق تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سال جاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار