رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/10 Monday - 2024 29 April الاثنين ، 20 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-27 14:26 شماره خبر : 6619 https://sobhtoos.ir/short/Vp92o 0
مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد:

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: در پی بارش باران و تگرگ در روزهای اخیر و همچنین سرمای اسفندماه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۸۰ میلیارد ریال به باغات انگور و پسته خلیل‌آباد خسارت وارد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از روابط‌ عمومی جهاد کشاورزی خلیل‌آباد، محمود شبان اظهار داشت: در پی بارش تگرگ در روزهای اخیر در بخش مرکزی شهرستان خلیل‌آباد خساراتی را به باغات پسته و انگور روستاهای ارغا و بزنجرد وارد کرد و این بارش که مدت بسیار کوتاهی به طول انجامید در بعضی از باغات سبب خسارت ۲۵ درصدی شد.

وی با بیان اینکه در اثر این بارش ۹۵ هکتار از باغات این روستاها ۲۰ تا ۲۵ درصد خسارت وارد شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان این مجموعه میزان خسارت وارده ناشی از تگرگ در این مرحله را ۶۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد همچنین تصریح کرد: با توجه‌ به بروز سرما تا دمای منهای ۴ درجه سانتی‌گراد در بازه ۸ تا ۱۲ اسفندماه سال ۱۴۰۲ و به دلیل اینکه قبل از این حادثه با وجود گرمی هوا، باغات در بعضی از روستاهای شهرستان به علت موقعیت جغرافیایی و بافت خاک آن‌ها زودتر از خواب بیدار شده بودند نیز خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه خسارت ناشی از سرمازدگی در تاریخ یاد شده در سطح ۶۸۵ هکتار و خسارت ۲۰ درصدی برآورد شده است، اذعان کرد: میزان خسارت سرمازدگی در این مرحله ۵۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار