رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/08/02 Wednesday - 2024 23 October الأربعاء ، 20 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
ائمه‌ جمعه خراسان رضوی مطرح کردند:

ائمه‌‌ جمعه خراسان‌رضوی گفتند: حضور مردم در صحنه معجزه می‌آفریند و به همین دلیل راهبرد دشمن خارج کردن مردم از صحنه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبرک فرارسیدن سالروز ولادت امام باقر (ع) اظهار کرد: همه ائمه (ع) در طول زندگی خود برای جهاد فی‌سبیل‌الله و تشکیل حکومت دینی تلاش کردند تا مردم را از ذلت طواغیت نجات دهند؛ اما به این دلیل وارد عرصه قیام نظامی و مسلحانه نمی‌شدند که مردم همراه نبودند.

وحشت دشمن بیش از موشک، از حضور مردم است

علم‌الهدی با بیان اینکه وحشت دشمن از حضور مردم بیش از تأثیر توانمندی‌های دفاعی کشور است، اظهار کرد: برادران و خواهران، عزیزان من، بنده این را به‌صراحت بگویم که اگر امروزه توانمندی‌های دفاعی و تسلیحات نیروهای مسلح ما به این درجه رسیده است، هنوز هم آن چیزی که دشمن را می‌ترساند، حضور مردم ماست. به همین دلیل هم دشمن می‌خواهد با ناامید کردن و تبلیغات سو، کاری کند که شما بروید در خانه‌هایتان بنشینید، در مغازه‌ها کاسبی کنید و هر جا هستید، همان جا بمانید؛ اما در انتخابات شرکت نکنید. اینجاست که می‌گوئیم حتی اگر سلاح‌های ما ده برابر شرایط کنونی هم باشد، اگر دشمن یقین کند مردم با این نظام نیستند، در حمله نظامی و تجاوز به خاک این کشور حتی صبح را تا ظهر معطل نمی‌کند.

امام جمعه مشهد افزود: معنای انتخابات، شریک‌شدن مردم در نظام است تا ثابت کنند خودشان به عنوان مباشر در صحنه دخالت دارد. نظامی هم که ۸۰ میلیون مباشر و همکار داشته باشد، هیچ قدرتی در عالم توان مقابله با آن را نخواهد داشت. در این هنگام است که رهبر معظم انقلاب، شرکت در انتخابات را واجب شرعی دانستند. هرکس هم که واجب شرعی را عمداً ترک کند، مسئول است. خدا و پیامبرش هم با کسی که واجب شرعی را عمداً ترک کند، کاری ندارند. همه آن‌هایی هم که در راه تبیین القائات ناامیدکننده دشمن فعالیت می‌کنند، بدانند که سرباز آمریکا و صهیونیست‌ها هستند.

شاخصه اصلی نامزد های پیروز مجلس باید تحول آفرینی باشد

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار که در محل مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات فرصت اجتماعی برای حل مشکلات با ایده‌های تحولی پویا و همه‌جانبه است که آینده ایران قوی را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه شاخصه اصلی نامزدهای پیروز در انتخابات مجلس باید ارائه ایده‌های تحول‌آفرینی باشد که زمینه‌ساز شکوفایی در عرصه‌های مختلف شود، تصریح کرد: انتخابات مهم‌ترین رویداد پیش روی کشور است که لازم است تمامی مسئولان تلاش کنند با برنامه‌ریزی‌های لازم زمینه افزایش مشارکت آحاد مردم را فراهم سازند.

حملات یمن به کشتی‌های رژیم صهیونیستی برای توقف نسل‌کشی مردم فلسطین است

امام جمعه سبزوار در خصوص چرایی حمله انصارالله یمن به کشتی‌ها رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، گفت: وقتی سازمان ملل از برقراری آتش‌بس در نوار غزه و جلوگیری از وحشی‌گری و نسل‌کشی این رژیم غاصب ناتوان است، یمن برای برقراری آتش‌بس از طریق دریای سرخ دست‌به‌کار شده است.

حجت‌الاسلام مقیسه افزود: رژیم وحشی صهیونیستی به همراه آمریکا، مسئول جنگ در غزه و نسل‌کشی فلسطینی‌ها است، لذا انصارالله یمن تا زمانی که حملات به غزه متوقف نشود به حملات خود به کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: اقدام آفریقای جنوبی در طرح شکایت به دیوان دادگستری بین‌المللی لاهه درباره نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه توسط رژیم صهیونیستی جای قدردانی دارد.

امام جمعه سبزوار با اشاره به فرارسیدن ماه رجب افزود: این ماه بزرگ الهی فرصتی ناب برای تزکیه و تهذیب روح و حرکت به سمت خودسازی است که توصیه می‌شود با برنامه‌ریزی مناسب از فضایل این ماه بهره کافی حاصل شود.

راهبرد دشمن خارج کردن مردم از صحنه است

حجت‌الاسلام سید محمد معلمی در آئین خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تربت‌حیدریه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم قم، اظهار کرد: دیدبان انقلاب فرمودند که دشمن تلاش دارد تا مردم را از صحنه حضور خارج کند که برای این مهم از ابزار و روش‌های مختلفی استفاده می‌کند

وی تصریح کرد: یکی از ابزاری که دشمن برای خروج مردم از صحنه در دستور کار قرار داده اختلاف و دوقطبی‌سازی در جامعه است، البته اختلاف دو نوع است یکی اینکه دو نفر با هم رفیق هستند و اختلاف‌نظر هم دارند، اما گاهی اختلاف‌نظر به‌گونه‌ای است که هر عملی از طرف مقابل محکوم است

معلمی افزود: دوقطبی‌سازی در جامعه به معنای آن است که هر کاری طرف مقابل انجام می‌دهد اگر هم کار خوبی باشد آن را محکوم می‌کنند، درعین‌حال کسانی که خودشان را انقلابی جلوه می‌دهند اگر کاری که دشمن آن را می‌پسندند، انجام دهند، این همان دوقطبی‌سازی است که در پازل دشمن بازی می‌کنند

استکبار جهانی با عملیات رسانه‌ای، دیپلماتیک و امنیتی به دنبال سرپوش‌گذاشتن روی شکست‌ها و جنایات خود است

امام جمعه تربت‌حیدریه به تغییر تاکتیک استکبار جهانی در جنگ غزه اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی پس از شکست‌های متوالی، تاکتیک خود را تغییر داده و با یک عملیات رسانه‌ای، دیپلماتیک و امنیتی قصد دارد روی جنایات خود سرپوش بگذارد؛ اما حوادث بزرگی در راه است

معلمی بیان کرد: تحلیلگران آمریکایی اعلام کردند که صهیونیست‌ها در حال خروج از غزه هستند؛ اما از آن طرف تاکتیک ترور سران حماس و تخریب تونل‌ها و نجات اسرای داخل غزه را دنبال می‌کند و همه این اقدامات برای بازیابی آبروی ازدست‌رفته است

وی اضافه کرد: همراه‌سازی کشورهای مختلف یکی دیگر از روش‌های استکبار جهانی است؛ اما این سفرها نتیجه‌ای نخواهد داشت، لذا نخواهند توانست حماس را حتی تضعیف و خلع سلاح کنند

توطئه دشمنان با حضور حداکثری مردم خنثی می‌شود

حجت‌الاسلام حسین اسلامی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هقته که در محل مصلی الغدیر تربت‌جام برگزار شد با سفارش به رعایت تقوای الهی به خود و نمازگزاران اظهار داشت: مردم با حضور خود پای صندوق‌های رأی در انتخابات آتی، توطئه‌های همیشگی دشمنان را علیه ایران اسلامی خنثی می‌کنند.

وی تصریح کرد:  یکی از مسائلی که در انقلاب اسلامی همواره مهم بوده حضور مردم در صحنه است و اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند خودشان می‌توانند در سرنوشت خود اثرگذار باشند.

امام جمعه تربت‌جام بیان داشت: مردم‌سالاری دینی و حضور مردم در صحنه‌های مختلف یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در طول این سال‌ها با برگزاری انتخابات‌های مختلف همواره تقویت شده و انقلاب اسلامی را در طول این سال‌ها برای رسیدن به اهداف و مقصد نهایی پشتیبانی کردند.

حجت‌الاسلام اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: حضور مردم در صحنه خنثی کننده تهدیدات دشمنان است و آن چیزی که کار را تمام می‌کند میدان است و عرصه‌های نقش آفرینی در میدان متفاوت است و روزی ملت ایران در دفاع مقدس با حضور در میدان، تهدیدات دشمن را شکست می‌دهند و روزی ملت ایران در صحنه‌های دیگر توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند و امروز حضور ملت در صحنه انتخابات خنثی کننده فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان است.

حضور مقتدرانه و آگاهانه در انتخابات ضرورت دارد

حجت‌الاسلام علی محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه علیه‌السلام برگزار شد، اظهار داشت: دشمن در دو ماه مانده به انتخابات به دنبال مأیوس کردن مردم و به‌رخ‌کشیدن مشکلات اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه امروزه با مشکلات اقتصادی روبرو هستیم؛ ولی دشمن با بزرگ کردن مشکلات برای ناامید کردن مردم استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که وانمود کند که حضور مردم در پای صندوق رأی و مشارکت در انتخابات تأثیری ندارد و مزدوران داخلی دشمن هم این راهبرد را دنبال می‌کند.

امام جمعه موقت کاشمر با تأکید بر اینکه حضور پرشور، عزتمندانه، مقتدرانه و آگاهانه پای صندوق رأی نیز از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: همه مسئولان، مدیران، واعظان و افرادی که مسئولیت دارند و افرادی که توان تبیین دارند باید آثار حضور پای صندوق رأی را برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار کاندیدا در کشور برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند و بررسی صلاحیت این افراد کار بسیار سختی است، اذعان کرد: بررسی صلاحیت کاندیداها در دو مرحله انجام شده است و هنوز نیز این بررسی‌ها در حال انجام است و مردم مطمئن باشند که فقهای شورای نگهبان بر اساس قانون عمل خواهند کرد.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه مدتی است که گروه داعش در کشورهایی مثل عراق، سوریه، یمن و ایران که جزو مقاومت اسلامی هستند فعالیت‌های تکفیری انجام می‌دهند، عنوان کرد: داعش مورد تأیید آمریکا و گوش‌به‌فرمان آمریکا و اسرائیل است و استکبار جهانی به دنبال این است که ذهن جوامع را از جنایت‌هایی که در غزه انجام می‌شود منحرف کند.

حضور مردم عامل نااميدي دشمنان است

حجت‌الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) رشتخوار با محکوم کردن جنایات داعش در کشور با به‌شهادت‌رساندن تعدادی از هم‌وطنان در کرمان به هدف داعش از این حملات اشاره کرد و گفت: اولین هدفش داعش از این حملات این است که القای ناامنی در جمهوری اسلامی ایران داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران از سال ۶۸ تاکنون از یک امتیاز ویژه برخوردار بوده است و آن هم امنیت داخلی است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن دررابطه‌با به جنگ کشاندن ایران با ایجاد تحرکات ترور و حملات انتحاری بیان داشت: دومین هدف داعش واردکردن کشور ما با جنگ با رژیم صهیونیستی است، پس از به‌شهادت‌رساندن شهید صدر که چند روز قبل از حادثه کرمان رخ داد، شهادت هم‌وطنان در کرمان در سالگرد شهادت سردار دل‌ها این نشان از این است که داعش می‌خواهد ایران را با هیجانات به جنگ با اسرائیل بکشاند، آمریکای جنایت‌کار و حامیان آنها پیوسته به دنبال این هستند که به هر نحوی ایران را وارد یک جنگ و حاشیه کنند.

امام جمعه رشتخوار در ادامه تصریح کرد: ایران خیلی هوشمندانه و متفکرانه عملیات‌های روانی دشمن را مدیریت کرده و هیچگاه اجازه نخواهد داد که با دسیسه‌های دشمن وارد بازی آنها شود و هر موقع که لازم باشد، این ایران اسلامی ورود خود به صحنه را انجام و نسبت به هر مسئله‌ای واکنش نشان خواهد داد و سیلی محکمی به آمریکا و ایادی آنها خواهد زد.

حجت‌الاسلام جهانشیری با تأکید بر اهمیت انتخابات پیش‌رو در کشور نیز یادآور شد: از مهم‌ترین اتفاقات پیش‌رو و حساس در کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری است که باید به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش کنیم و در صحنه همچنان حاضر باشیم، حضور حداکثری ما پای صندوق‌های رأی در واقع یک رأی قاطع از سوی مردم به جمهوری اسلامی ایران است و بار دیگر باعث ناامید کردن دشمنان خواهد شد.

وی در تکمیل این مطلب اذعان داشت: اولین قدم ما این است که مشارکت حداکثری داشته باشیم تمام تلاش ما باید این باشد که با حضور و مشارکت خود علاوه بر حضور حداکثری نماینده‌ای را انتخاب کنیم که در تراز انقلاب باشد، نماینده‌ای که حواسش به خون شهدا و تلاش‌های بیش از چهل‌ساله با جان‌فشانی‌های صورت‌گرفته شهیدان همچون شهید سلیمانی در کشور باشد.

مشارکت حداکثری عامل عزت و اقتدار کشور است

حجت‌الاسلام سید قاسم دهقانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: اولین حرف در انتخابات مشارکت است که برای عزت و اقتدار کشور مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با ایجاد یاس و ناامیدی به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات است، خاطرنشان کرد: انتخابات آن‌قدر برای دشمنان ایران مهم است که نیروهای داعش را زنده کرده‌اند و عملیات تروریستی در کرمان را خلق می‌کنند به‌خاطر اینکه وحشت در بین مردم بیفتد و پای صندوق نیایند.

امام جمعه بجستان تصریح کرد: دشمن کور خوانده و مردم ما همچنان مثل همیشه در صحنه هستند و بار دیگر به دشمنان ثابت خواهند کرد که پای نظام و آرمان‌های انقلاب،هوشیارانه ایستاده‌اند.

وی از انتخابات به‌عنوان یک فرصت اجتماعی یادکرد و بیان کرد: انتخابات یک فرصت است، فرصت انتخاب و فرصت انتخاب ایده‌ها و اگر نتوانیم در انتخابات علی‌رغم همه مشکلات شرکت کنیم بدانیم نخواهیم توانست ایده‌های تحول‌گرا را بر کرسی بنشانیم.

حجت‌الاسلام دهقانی به بیانات رهبر معظم انقلاب بر امنیت سلامت،رقابت توأم با رفاقت در انتخابات پرداخت و اذعان کرد: از کسانی که به عنوان نامزد در انتخابات به میدان آمدند تشکر می‌کنم و می‌گویم امام جمعه و نهاد ستاد نماز جمعه در تأیید یا رد شخصی دخالت ندارند و همه افراد برای ما محترم هستند و خود مردم فرد اصلح را انتخاب خواهند کرد.

وی از مردم به‌عنوان همه‌کاره نظام یاد کرد و خاطرنشان کرد: مردم همچنان مثل همیشه در صحنه هستند و همه‌کاره نظام مردم هستند و بار دیگر با حضور خود ثابت خواهند کرد پای نظام و آرمان‌های انقلاب هوشیارانه ایستاده‌اند.

مسئله جاده مطالبه به حق مردم است

حجت الاسلام ابوالفضل مظاهری امام جمعه شهرستان خواف در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مسئله جاده مطالبه به حق مردم است که سریعا باید ساماندهی و این موضوع حل شود.

وی افزود: این حجم از تردد وسائل نقلیه سبک و خصوصا سنگین که درجاده های مواصلاتی شهرستان صورت گرفته بواسطه عدم وجود استاندارد های مورد نیاز باعث خسارت های جبران ناپذیری شده است.

امام جمعه خواف خاطر نشان کرد: ما از مسئولین مربوطه گله مندیم، زیرا با وجود زحمات فراوان در حل مشکلات شهرستان در خصوص مسئله جاده کم لطفی می‌کنند.

مظاهری افزود: جلسات زیادی در خصوص حل مشکل جاده برگزار می‌شود اما نتیجه ای در بر نداشته که جا دارد هم از مسئولین شهرستان و هم مسئولین استان این مطالبه کاملا به حق پیگیری شود.

متولیان باید جوابگوی محور خلیل‌آباد به بردسکن باشند

حجت‌الاسلام دستجری امام جمعه شهرستان خلیل آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: متأسفانه هر چند وقت در مسیر جاده‌های منتهی به شهرستان خلیل‌آباد عزیزانی از منطقه و یا میهمانان و هم‌وطنان ما از دیگر استان‌های کشور به علت تصادف فوت می‌کنند که باید متولیان جوابگو باشند.

امام جمعه خلیل‌آباد ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار که هفته گذشته دو جوان خود را در این جاده ازدست‌داده‌اند، خاطرنشان کرد: در اجلاسیه ائمه جمعه که هفته پیش رو برگزار می‌شود، حتماً به رئیس‌جمهور مشکل جاده و دیگر مشکلات شهرستان را منتقل و از وی بحث دوبانده شدن محور بردسکن به خلیل‌آباد را درخواست خواهم کرد.

حجت‌الاسلام دستجری با اشاره به انتخابات اسفندماه، تشریح کرد: بحث انتخابات و ایجاد تحول از برنامه‌های دارای اولویت است لذا مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی در ایجاد تحول همت کنند و کسی را انتخاب کنند که دارای ویژگی‌های فرد اصلح و تحول‌گرا باشد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار