رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/07/16 Monday - 2024 07 October الاثنين ، 4 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-16 16:23 شماره خبر : 8965 https://sobhtoos.ir/short/4XlRg 0
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خبر داد:

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از سیاست‌های اداره کل است، گفت: ۱۰ پروژه کتابخانه‌ای تا پایان سال ۱۴۰۳ در خراسان رضوی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حسین نوربخش ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: نگاه به کتابخانه‌های عمومی از نگاه سنتی امانت دهی، عضوگیری، مراجعه و... که بحث‌های اصلی کتابخانه است تغییر و گسترش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امروزه کتابخانه‌های در نگاه مدیریتی باید یک پایگاه اجتماعی باشد، خاطرنشان کرد: هرگونه فعالیت اجتماعی که در سطح جامعه به رشد، بهبودی و ارتقای اعضا و مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های عمومی کمک می‌کند، قابلیت این را دارد که در کتابخانه‌های عمومی برگزار شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه وجود کتابخانه و کتابدار بین دانش‌آموزان و قشر کودک و نوجوان می‌تواند امید به مطالعه و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی را بیشتر می‌کند، تصریح کرد: استان خراسان رضوی در بحث کتابخانه‌های سیار چه از نظر تعداد و چه از نظر خدمات آن‌ها، مقام اول کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد سالن‌های مطالعه در سطح شهرستان‌ها در جهت حمایت از کسب‌وکارهای کوچک انجام می‌شود، اذعان کرد: یکی از رویکردهای کتابخانه‌های عمومی بحث حمایت از کسب‌وکارها است و در خصوص ایجاد فضای مطالعاتی ممکن است از نظر بودجه‌ای و فضا محدودیت‌هایی داشته باشیم و به همین منظور از بخش خصوصی که شرایط لازم را داشته باشد، استفاده می‌کنیم.

نوربخش با بیان اینکه خدمات‌رسانی بهتر به مراجعین کتابخانه‌های عمومی یکی از اهداف ایجاد سالن‌های مطالعه است و نظارت ویژه‌ای بر این سالن‌های مطالعه داریم، عنوان کرد: اگر تخلفی در سالن‌های مطالعه انجام شود مطمئناً با آن برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ پروژه کتابخانه‌ای تا پایان سال ۱۴۰۳ افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند، تشریح کرد: یکی از سیاست‌های بنده در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود که در برخی از پروژه‌ها مشکلاتی از قبیل نیروی انسانی، تجهیزات و... وجود داشت که سعی بر مرتفع‌شدن این مشکلات داریم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بازطراحی کتابخانه‌های عمومی یکی دیگر از اولویت‌هایی است که دنبال می‌کنیم، ابراز کرد: برخی فضاها در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد که این فضاها ممکن است با توجه به گذشت زمان دچار فرسودگی شده باشند و از خدمات‌رسانی خارج شده باشند که این فضاها در حال بازطراحی هستند.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: ایجاد کتابخانه عمومی در کنار مدارس و مساجد یکی از افتخارات محسوب می‌شود و اگر فضایی باشد که بتوان از آن به عنوان کتابخانه تخصصی به‌خصوص در حوزه ایثار و شهادت استفاده کرد، برای تجهیز آن آمادگی داریم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار