رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-05 13:47 شماره خبر : 7986 https://sobhtoos.ir/short/4kRKa 0
امام جمعه سرخس:

امام جمعه سرخس گفت: تعرفه تخفیفی برق مناطق گرمسیری همچنان برای شهرستان سرخس اعمال‌ نشده و این ظلم به مردم این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از «نسیم سرخس»؛ حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین راهپیمایی دنبا، راهپیمایی اربعین حسینی است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین نمایشگاه اسلام در اربعین حسینی برپا می‌شود.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی زمینه‌ساز پرورش سرباز برای امام زمان (عج) است، افزود: چقدر انسان‌هایی از تمام دنیا در راهپیمایی اربعین حسینی به کشتی امام حسین علیه‌السلام وارد و مسلمان شدند.

وی عنوان کرد: موکب‌ میقات‌الرضا علیه‌السلام شهرستان سرخس در کربلای معلا بیش از ۱۰ روز به نمایندگی از مردم شهرستان سرخس به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کند؛ همگان باید کمک کنند تا این موکب با قوت بیشتری به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی کند.

حجت‌الاسلام بختیاری با تبریک پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور پس از انقلاب اسلامی گفت: بزرگ‌ترین امام جمعه در سطح عالم اسلام امروز مقام معظم رهبری هستند و این برای ما افتخار است؛ به روح اولین امام جمعه کشور آیت‌الله طالقانی هم درود می‌فرستیم.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه شهید آیت‌الله آل هاشم، امام جمعه اسوه و الگو بودند، افزود: جناب آقای آل هاشم چهره جدیدی از امامان جمعه را به نمایش گذاشتند و امام جمعه‌ای مردمی و خدمت‌گذار بودند.

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: امروز سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور است؛ از همه کسانی که کمک می‌کنند این پایگاه مهم الهی باشکوه برگزار شود، تقدیر داریم؛ از عزیزانی که خادم نماز جمعه شهرستان سرخس هستند هم برای برپایی باشکوه نماز جمعه قدردانی داریم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تراز انقلاب اسلامی اخلاص، دانش و همدلی را به همه ائمه جمعه سفارش کردند.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامعه با اشاره به اینکه آزمون مهم دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم در انتخاب کابینه و رای اعتماد به کابینه است، عنوان کرد: مجلس باید اوج تعامل و وحدت و همدلی را با دولت داشته باشد و دولت هم به شاخصه‌های مهم مقام معظم رهبری برای انتخاب اعضای کابینه توجه کند.

امام جمعه سرخس اضافه کرد: اگر هر دو قوه بزرگ و مهم وحدت کنند و فرمایشات مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانند، کشور پیشرفت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: لشکر سایبری دشمن علیه مجلس و دولت فعال شدند و دنبال اقداماتی هستند و تولید کلیدواژه‌های تخریبی دارند؛ باید ملت ایران با این نفاق مبارزه کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به وقایع منطقه عنوان کرد: انصارالله یمن با پهپادهای انتحاری قلب تلاویو را مورد هدف قرار داد و با این عملیات مقتدرانه، وحشت برای آمریکا و نوکران او ایجاد کرد؛ این عملیات‌ها مهاجرت شهرک‌نشینان صهیونیست را به‌دنبال داشته است.

امام جمعه سرخس در ادامه با اشاره به اینکه در فصل گرمای شدید هستیم و این گرما همه کشور را درگیر کرده است، گفت: هنوز قطعی برق نیامده، اما ممکن است بر اثر فشار زیاد قطعی برق داشته باشیم، بنابراین از مردم درخواست داریم تا نسبت به  مصرف برق صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا همه از این نعمت برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: از نماینده مردم سرخس در مجلس و فرماندار سرخس می‌خواهیم که موضوع تعرفه تخفیفی برق مناطق گرمسیری را برای شهرستان سرخس پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری گفت: تعرفه تخفیفی برق مناطق گرمسیری همچنان برای شهرستان سرخس اعمال‌ نشده و این ظلم به مردم این شهرستان است؛ مردم شهرستان سرخس با گرمای بیش از ۴۵ درجه مجبور به مصرف بالای برق هستند و با توجه به محاسبه تصاعدی مصرف برق هزینه‌های آن برای مردم ما زیاد است.

امام جمعه سرخس در پایان تصریح کرد: سرخس شاخصه‌های منطقه گرمسیری را دارد و باید این موضوع تخفیف تعرفه برق مناطق برق گرمسیری برای شهرستان سرخس اجرایی و فرماندار شهرستان این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار