رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-15 13:04 شماره خبر : 8108 https://sobhtoos.ir/short/4Qvna 0
«صبح توس» گزارش می‌دهد؛

چند روز پیش جمعی از پاکبانان شهرداری منطقه دو نیشابور در خصوص پرداخت نشدن حقوق و معوقات خود در محوطه شهرداری این شهر تجمع کردند؛ خبرنگار ما به سراغ این پاکبان‌ها رفت تا علت این تجمع را جویا شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ چند روز پیش جمعی از پاکبانان شهرداری منطقه دو نیشابور در خصوص پرداخت نشدن حقوق و مزایایشان در محوطه شهرداری این شهر تجمع کردند؛ خبرنگار ما به سراغ این پاکبان‌ها رفت تا علت این تجمع را جویا شود.

یکی از پاکبانان معترض در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: ما تعدادی از نیروهای شرکتی عمرانی شیری آپ منطقه دو شهرداری نیشابور هستیم که به دلیل اینکه بیش از دو ماه است که حقوق و مزایایمان با تاخیر واریز می‌شود؛ مجبور شدیم دست به تجمع بزنیم تا مسئولان مربوطه صدای ما را بشنوند.

وی با بیان اینکه پاکبانان قشر زحمت‌کشی هستند که از نخستین ساعات بامداد هر روز برای نظافت شهر، کار خود را آغاز می‌کنند، ادامه می‌دهد: کار ما روز تعطیل و غیرتعطیل ندارد و هر روز باید شهر برای تردد شهروندان نظافت و آماده باشد، آیا درست است که با این سختی کار در فصل سرما و گرما، حقوق ما دیر پرداخت شود. 

این پاکبان زحمتکش با اشاره به اینکه بنده بیش از 19 سال است که به عنوان پاکبان در شهرداری نیشابور به شهروندان خدمت می‌کنم و سه ماه دیگر بازنشست می‌شوم، بیان می‌کند: من به عنوان نیروی شرکتی با پایه حقوق 7 و نیم میلیون تومان و اضافه‌کار و تشویقی حدود 15 میلیون تومان درآمد دارم و خرج همسر و دو فرزندم با همین مبلغی که هر ماه به عنوان حقوق دریافت می‌کنم، تامین می‌شود، آیا درست است با این سابقه کار  در آستانه بازنشستگی و با این شرایط سخت تورمی، همچنان دغدغه پرداخت نشدن حقوق و مزایا داشته باشم؟ از مسئولان مربوطه خواهش می‌کنیم نظارت بیشتری بر شرکت‌های پیمانکاری در خصوص پرداخت حقوق کارکنان خود داشته باشند تا ما بتوانیم با فراق بال کار خود را انجام دهیم. 

برای پیگیری این موضوع به سراغ شهردار نیشابور رفتیم؛ سیدحسن میرفانی می‌گوید: پاکبانانی که به عنوان نیروی رسمی مشغول به کار هستند در شهرداری منطقه یک مستقر هستند و فعالیت می‌کنند و نیروهای شرکتی شهرداری نیشابور نیز به بخش خصوصی واگذار شده‌اند. 

شهردار نیشابور بیان می‌کند: بیش از 120 پاکبان نیشابوری به عنوان نیروی شرکتی تحت‌نظر دو شرکت پیمانکاری فعالیت می‌کنند که بنده حدود سه سال پیش زمانی که مسئولیت شهرداری نیشابور را عهده‌دار شدم این کارکنان حقوق و مزایای خود را آخر ماه و گاهاً ماه بعد دریافت می‌کردند که با پیگیری مستمر صورت گرفته، این رویه تغییر کرد و حقوق و مزایای این نیروهای خدوم و زحمتکش شهرداری نیشابور ابتدای ماه پرداخت می‌شود.

میرفانی با اشاره به اینکه کدام پیمانکار عمرانی است که حقوق کارکنان خود را اول هرماه پرداخت می‌کند، ادامه می‌دهد: برای پرداخت حقوق ابتدا باید فرم مربوط به 31 روز کارکرد این کارکنان تکمیل سپس فرم صورت وضعیت آماده شده و این فرم توسط ناظر رسیدگی شود و پس از تایید به سرناظر تحویل داده شده و امور مالی این مبلغ را پرداخت کند که این کاغذبازی سه تا چهار روز طول می‌کشد. 

وی خاطرنشان می‌کند: جلب رضایت کارکنان و پاکبانان عزیز و خدوم شهرداری از اهداف شهرداری نیشابور است، بنابراین ما همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این نیروهای زحمتکش با کمترین دغدغه سرکار خود حاضر شده و فعالیت کنند.

گفتنی است؛ با پیگیری شهردار نیشابور، تا ظهر همان روز حقوق و معوقات پاکبانان پرداخت شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار