رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
انتظاری 2 ساله که همچنان ادامه دارد؛

تأمین زمین نهضت ملی در شهر رشتخوار معضلی است که چند سالی است، گریبان‌گیر متقاضیان در این شهر شده و جوانان این منطقه را چشم‌انتظار رفع مشکلات کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ تأمین زمین در شهر رشتخوار یکی از معضلاتی است که چند سالی است گریبان‌گیر جوانان در شهر رشتخوار در استان خراسان رضوی شده و بسیاری از جوانان این منطقه را چشم‌انتظار رفع مشکلات اختصاص زمین جهت ساخت‌وساز در این طرح کرده است.

در طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای براکوه، کت و سعادت‌آباد رشتخوار قطعاتی واگذارشده و در روستای فتح‌آباد نیز زمین نهضت ملی مسکن آماده واگذاری است، در شهر جنگل نیز بیش از ۴۷ قطعه زمین از اراضی طرح نهضت ملی مسکن به جوانان این شهر واگذار و طرح نیز در حال پیشرفت است، اما مشکل تأمین زمین در داخل شهر رشتخوار همچنان پابرجاست.

صفایی یکی از جوانان متقاضی مسکن ملی در شهر رشتخوار به مشکلات مسکن و قیمت بالای اجاره‌خانه در این شهر بیان داشت: حدود دو سال است که در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کردم و اما تاکنون هیچ خبری مبنی بر اهدا زمین برای ساخت نشده است.

کمبود مسکن عامل افزایش اجاره‌خانه در رشتخوار

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های سنگین کرایه‌خانه در شهر رشتخوار جوانان فاقد مسکن در این شهر را دچار مشکلات زیادی کرده است، افزود: متأسفانه طولانی‌شدن واگذاری زمین و اجرایی‌نشدن طرح ملی مسکن در شهر رشتخوار و همچنین کمبود مسکن در این شهر باعث شده تا بسیاری از خانه‌ها به قیمت‌های بالایی به مستأجرین به اجاره داده شود که تنها دلیل آن کمبود خانه در سطح این شهر است. 

اعتصامی دیگر شهروند ساکن شهر رشتخوار با اشاره به مشکلات حوزه مسکن ملی در این شهر یادآور شد: تقاضای ما از مسئولین رفع هرچه زودتر مشکلات حوزه زمین در بحث مسکن ملی در شهر رشتخوار است که این موضوع و طولانی‌شدن اهدای زمین به متقاضیان واجد شرایط باعث شده تا مشکلات بسیاری در حوزه مسکن برای جوانان در این شهر به وجود بیاید. 

بلاتکلیفی واگذاری زمین در شهر رشتخوار

ریاحی دیگر شهروند ساکن شهر رشتخوار نیز با درخواست چندباره از خبرنگار ما مبنی بر پیگیری موضوع مشکل و معضل واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن در این شهر، اذعان داشت: هیچ‌گونه خبری مبنی بر واگذاری زمین یا عملیاتی‌شدن طرح نهضت ملی مسکن در شهر رشتخوار به گوش نمی‌رسد و حدود ۲ تا ۳ سال است که ثبت‌نام در طرح ملی مسکن را خود من دنبال کردم، اما هنوز به نتیجه مطلوب در این زمینه نرسیدم.

حسینی دیگر ساکن و متقاضی مسکن ملی در شهر رشتخوار افزود: در مورد زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن درخواستی که داریم این است که چه زمانی قرار است زمین‌ها تحویل متقاضیان گردد، زمان طولانی است که ثبت‌نام کرده‌ایم، اما هنوز خبری نشده درصورتی‌که در شهرها و روستاها دیگر شهرستان زمین‌ها تحویل متقاضیان شده و آماده ساخت یا در حال ساخت است، لطفاً مسئولین محترم به‌طورجدی ورود و رسیدگی کنند.

هزینه‌های سنگین اجاره‌خانه و مشکلات جوانان در رشتخوار

احمدی یکی دیگر از شهروندان این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما در رابطه با مشکلات طرح ملی مسکن گفت: نزدیک ۲ سال است که ثبت‌نام کردیم، ولی هنوز خبری نشده الان بیشتر شهرها ساخته‌شده یا در حال ساخت است؛ ولی هنوز در شهر رشتخوار زمین مشخص نشده است ممنون می‌شویم مسئولان هرچه زودتر فکری برای رفع مشکل داشته باشند.

مرتضی اعتصامی دیگر جوان و متقاضی مسکن ملی در شهر رشتخوار با اشاره به اینکه طرح ملی مسکن در برخی از روستاها هم‌اکنون در حال انجام و اجراشدن است، یادآور شد: تقاضای ما از مسئولین شهرستان و شهر رشتخوار این است که هرچه سریع‌تر تکلیف واگذاری زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را مشخص و نسبت به واگذاری این زمین‌ها به جوانان اقدام کنند، تا هرچه سریع‌تر جوانان فاقد مسکن نیز در این شهر صاحب مسکن شوند.

وی در ادامه مطلب یادآور شد: هزینه‌های سرسام‌آور کرایه‌خانه رهن و اجاره باعث شده تا بسیاری از جوانان با مشکلات مالی مواجه شوند.

واگذاری ۲ هکتار جهت ساخت نهضت ملی مسکن در رشتخوار

فرماندار رشتخوار در جلسه شورای مسکن شهرستان رشتخوار ظهر روز گذشته، بیان داشت: در روستاهای فتح‌آباد، نوق و دریز شهرستان رشتخوار در هفته آتی کلنگ نهضت ملی مسکن به زمین زده خواهد شد و در شهر رشتخوار هم با پیگیری‌های انجام‌شده از اراضی دولتی ۲ هکتار جهت ساخت نهضت ملی مسکن موافقت و در شورای مسکن شهرستان مصوب شده که به‌زودی کار آن شروع و کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار