رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/28 Saturday - 2024 19 October السبت ، 16 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-28 20:52 شماره خبر : 9129 https://sobhtoos.ir/short/4LgR7 0
رئیس اورژانس دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور خبر داد:

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور گفت: به دلیل استهلاک بالای تجهیزات پزشکی و هزینه‌ بالای تعمیر و نگه‌داری تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران قلبی؛ این مرکز نیازمند حمایت مسئولان و مساعدت خیّران گرامی است.

سیدحمید حسینی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ گفت: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ اورژانس پیش‌بیمارستانی نیشابور به هزار و 417 بیمار قلبی ارائه خدمت کرده است.

وی با اشاره به اینکه تغییر سبک زندگی، تغییر رژیم غذایی، استرس و چاقی از دلایل عمده بیماری قلبی است که شناخت علائم و نشانه‌های بیماری قلبی و سکته قلبی در کاهش آسیب‌های ثانویه و مرگ‌ومیر بسیار مهم است، اظهار داشت:  در این راستا مرکز مدیریت حوادث و اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور با برگزاری دوره‌های آموزشی برای عموم افراد جامعه، اطلاعات لازم در خصوص علائم و نشانه‌های بیماری‌ها و سکته‌های قلبی را به شهروندان ارائه نموده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: همچنین لازم است شهروندان با برنامه‌ریزی برای ورزش، مدیریت استرس، تغییر سبک زندگی و تغذیه خود، شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.

مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور بیان داشت: ارائه خدمت درمانی پیش‌بیمارستانی به بیماران قلبی، نیازمند دانش تخصصی و استفاده از دستگاه و تجهیزات مخصوص است که مرکز اورژانس نیشابور با برگزاری چندین دوره آموزشی و مداوم حین خدمت و بازدیدهای دوره‌ای عملکرد نیروهای این مرکز به لحاظ تشخیص، اقدامات درمانی اولیه و مدیریت بیماران قلبی تا انتقال به بیمارستان نشان داده که وضعیت کارشناسان این مرکز در سطح مطلوبی قرار دارد. 

حسینی در پایان یادآور شد: به دلیل استهلاک بالای تجهیزات پزشکی، خصوصا در آمبولانس‌ها و جابجایی‌ها و هزینه‌های بالای تعمیر و نگه‌داری تجهیزات پزشکی مورد نیاز مدیریت بیماران قلبی؛ این مرکز نیازمند حمایت مسئولان و مساعدت خیّران گرامی است.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار