رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/08/03 Thursday - 2024 24 October الخميس ، 21 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-03 17:42 شماره خبر : 9174 https://sobhtoos.ir/short/V1oKd 0
با هدف ارتقای خدمات فوریت‌های پزشکی؛

با هدف ارتقاء خدمات فوریت‌های پزشکی و کاهش زمان پاسخگویی به حوادث، طی مراسمی از یک دستگاه آمبولانس تحویلی جدید اورژانس و خودرو فرماندهی عملیات بحران در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل اورژانس ۱۱۵ گفت: انجام ماموریت‌های اورژانس در نیشابور با توجه به گستردگی جغرافیایی منطقه و تراکم بالای ترافیک جاده‌ای، کاری بسیار دشوار است. تحویل این آمبولانس و موتورلانس جدید با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال گامی در جهت بهبود خدمات و ارتقای سطح امدادرسانی به بیماران و مصدومان خواهد بود.

محمدرضا مجدی افزود: این اولین آمبولانس و موتورلانس تحویلی از ۶ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس اختصاص داده شده به نیشابور است که به مرور ۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس دیگر در دستور کار تحویل قرار خواهد گرفت. همچنین تحویل خودرو فرماندهی عملیات که اعتبار آن معادل ۱۸ میلیارد ریال توسط اورژانس کشور تامین شده است باعث افزایش کیفیت ارائه خدمات به همشهریان عزیز می‌‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهبود شاخص‌های اورژانس اظهار داشت: یکی از اهداف ما کاهش زمان رسیدن آمبولانس‌ها به محل حادثه است. هرچه این زمان کمتر باشد، شانس نجات جان بیماران بیشتر و استانداردهای ما به شاخص‌های ملی و جهانی نزدیک‌تر می‌شود. خوشبختانه در پایگاه‌های جاده‌ای، مطابق برنامه توسعه ششم کشوری پیش رفته‌ایم و تمامی پایگاه‌های مصوب راه‌اندازی شده و پایگاه‌های شهری هم به زودی و با پیگیری به برنامه مصوب کشوری خواهد رسید.

20 دستگاه اورژانس نیشابور نیاز به تعمیر بازسازی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: تعداد آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور ۳۵ دستگاه است که ۲۰ دستگاه آن با توجه به کارکرد بالا نیاز به تعمیر و بازسازی دارند، لذا اقدامات لازم جهت دریافت آمبولانس بیشتر از سازمان اورژانس کشور و تعمیر و بازسازی ناوگان فعلی در دستور کار قرار دارد. یک دستگاه اتوبوس لانس، ۸ دستگاه موتورلانس و بالگرد اورژانس هوایی دیگر دستگاه‌های ناوگان عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور می باشند.

مجدی خاطرنشان کرد: مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۱ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰ پایگاه شهری، ۲۱ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت زیر پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با بکارگیری فناوری‌های نوین در آینده نزدیک مانند جذب دانشجویان در رشته‌های جدید و مقاطع تکمیلی شاهد ارتقاء و رشد قابل توجه دانشگاه و خدمات اورژانس و ارائه بهتر خدمات به مردم نیشابور و زائران امام رضا (ع) خواهیم بود.

نتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار