رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-10 21:55 شماره خبر : 5531 https://sobhtoos.ir/short/4xG8N 0
مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری خراسان‌رضوی:

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی گفت: دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار ۱۳ دی ماه برگزار خواهد شد و هدف این است که زنان هم الگو و هم الگوساز باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» شیوا خوش‌نسب امروز ۱۰ دی ماه، در نشست خبری برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و کنگره استانی زنان تأثیرگذار، بیان کرد: اولین کنگره زنان تاثیرگذار سال گذشته در بهمن ماه برگزار شد. سال گذشته ۱۲۴۳ نفر ثبت نام کردند که اول بهمن در خدمت ۱۰۰۰ زن تاثیرگذار بودیم و منتخبان در عرصه‌های هشت‌گانه تحلیل شدند.

وی ضمن تبریک سالروز تولد حضرت زهرا(س) عنوان کرد: اولین برنامه‌ها را با هشتگ بانوان تاثیرگذار در هفته گذشته شروع کردیم؛ برنامه برای مادران شهدا به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت بود که در خدمت مادران و همسران شهدا بودیم و با تولیت آستان قدس رضوی دیدار داشتیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی افزود: روز گذشته برنامه ویژه‌تری را داشتیم و در خدمت اداره منابع طبیعی و بنیاد شهید بودیم که پویش نهال‌کاری برای هر مادر شهید بود. این برنامه‌ها مشارکتی بوده و با هم‌افزایی اتفاق می‌افتد.

خوش‌نسب در خصوص دومین کنگره زنان تاثیرگذار گفت: دومین کنگره ۱۳ دی ماه برگزار خواهد شد. هدف این است که زنان هم الگو و هم الگوساز باشند. ما در حیطه‌های هشت‌گانه به دنبال شناسایی این افراد هستیم. وی ادامه داد: تا روز گذشته ۷۵۰۰ خانم در سامانه ثبت نام کردند که آمار مدام در حال افزایش است و امیدواریم به ۸۰۰۰ نفر برسد. سال گذشته ۱۴ هزار نفر در کل کشور ثبت نام کردند که سهم استان ۱۲۴۳ نفر بود. تا روز جمعه ۳۵۸۰ داوری اتفاق افتاده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی در خصوص شیوه داوری توضیح داد: داوری‌ها در سه سطح انجام می‌شود. روز ۱۳ دی ماه در سالن صبای صداوسیما در خدمت هزار نفر از بانوان هستیم. این کنگره مشخصه‌هایی دارد، قرار نیست با یک رویداد به ظاهر همایش‌گونه مواجه باشیم، بلکه قرار است خروجی و برون‌داد زنان تاثیرگذار در قالب‌های خاصی خود را نشان دهد و آن اثرگذاری را در بطن جامعه و کف میدان مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته بانویی تاثیرگذار در رده ملی از استان اعلام شد که از یکی از روستاهای کلات بود و برای جامعه معلولان در حوزه ترویج ازدواج آسان و پیشگیری از طلاق کار می‌کرد. خوش نسب افزود: ما ۵ محور خاص را دنبال می‌کنیم که سطح تاثیرگذاری در زندگی شخصی و اجتماعی و نقش مادری زنان در این محورها بررسی می‌شود. ۱۲ محور برنامه را برای هفته زن امسال در نظر گرفتیم. در محور ازدواج آسان تمامی مباحث مرتبط با ازدواج در قالب هشتگ ازدواج آسان قرار دارد. پویش نهال‌کاری برای مادران شهدا و همایش مادران اسوه صبر و مقاومت دو هشتگ دیگر است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: هشتگ دیگر پویشی در زمینه آزادسازی زندانیان بوده که امسال با برش مادران باردار و دارای دو فرزند به بالا سراغ شناسایی زندانیان رفتیم. از اول دی ماه شماره حساب در اختیار ما قرار گرفته که تا پایان دی ماه بتوانیم تعداد زیادتری از مادران را به آغوش خانواده بازگردانیم.

وی ادامه داد: ما ۱۷۰ زن را شناسایی کردیم که در اولویت برای آزادسازی هستند. دو اولویت داریم که یکی زن بودن و دیگری باردار بودن و مادر دارای دو فرزند به بالا است.

خوش نسب خاطرنشان کرد: نمایشگاهی در حوزه دستاوردهای زنان متناسب با این هشت عرصه را در بهمن ماه سال گذشته داشتیم که امسال نیز خواهیم داشت که در حاشیه روز همایش به صورت نمادین با دستاوردهای بصری‌تر از هشت عرصه برگزار خواهد شد. مابقی عرصه‌ها در ارگان‌های مربوطه تقسیم می‌شود. در حوزه نشاط و ورزش و زیست عفیفانه نیز با هشتک زنان تاثیرگذار برنامه داریم که چند برنامه ویژه برای پویش‌های مادران و دختران و پدران و دختران برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه سامانه ثبت نامی ما تحت‌الشعاع میزبانی برنامه‌های دیگر شهر مشهد قرار گرفت، تصریح کرد: برنامه‌های دیگر زودتر بودند، بنابراین تبلیغات شهری آن‌ها بیشتر بود و بیشتر روی آن‌ها کار شد. در روال ملی برای هر عرصه یک نفر برگزیده می‌شود اما برای استان‌ها سه نفر است که ۲۴ نفر به اضافه الگوی صبر و مقاومت و الگوی تیمی اثرگذار یعنی در مجموع ۲۶ نفر برگزیده می‌شوند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار