رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-18 11:08 شماره خبر : 6849 https://sobhtoos.ir/short/VbP12 0
فرمانده سپاه تربت‌حیدریه:

فرمانده سپاه تربت‌حیدریه گفت: مهم‌‌ترین هدف بسیج سازندگی تبیین گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت محرومیت‌زدایی است.

علی یعقوبیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل جهاد سازندگی در بدنه دولت و همچنین بسیج سازندگی در سازمان بسیج مستضعفین، یکی از زیرساخت‌های تحقق آرمان‌های کشور مبنی بر نگاه ویژه به نیازمندان و مناطق کم‌برخوردار شکل گرفت. 

وی تصریح‌ کرد: بسیج سازندگی در سازمان بسیج مستضعفین با محوریت گروه‌های جهادی و هجرت بسیجیان، دانشجویان، دانشجو معلمان و دانش‌آموزان به مناطق محروم و کم‌برخوردار در انتقال روحیه جهادی و انقلابی در داخل کشور نقش بسزایی در سه دهه اخیر ایفا کرد. 

فرمانده سپاه ناحیه تربت‌حیدریه بیان کرد: اقدامات بسیج سازندگی به‌مانند سراسر کشور در چهار محور برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم، اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدائی و اشتغال‌زایی و صنایع تبدیلی استوار شده که برای هر کدام برنامه‌های جداگانه‌ای تعریف شده است. 

یعقوبیان ادامه داد: امروز به برکت بسیج سازندگی تفکر و ریشه‌های انقلاب اسلامی در همه مناطق کشور و جهان نفوذ پیدا کرده و یکی از اثرات آن را می‌توان در برگزاری اردوهای جهادی بسیج دانست که با کم‌ترین امکانات اما با شوق و اشتیاق فراوان به محرومان خدمت‌رسانی می‌شود. 

فرمانده سپاه تربت‌حیدریه تأکید کرد: با جناح بینی و سیاسی بازی مشکلات مردم برطرف نمی‌شود و ابتدا باید اخلاص و خودسازی در خود تقویت و در برابر محرومان جامعه تواضع کرد، لذا بیش‌ترین تعهد و ولایت‌مداری را باید در چنین برنامه‌هایی جستجو کرد. 

یعقوبیان از خودسازی در اردوهای جهادی بسیج سازندگی به‌عنوان یک شاخصه یاد کرد و افزود: بسیجیان و حتی افراد غیر بسیجی که در این اردوها با نگاه محرومیت‌زدایی حضور پیدا می‌کنند در برنامه‌های مختلف فرهنگی تربیتی که در مدت ۷ تا ۱۰ روز برگزار می‌شود حضور یافته و همین باعث تقویت روحیه خودباوری، اخلاص و معنویت می‌شود. 

فرمانده بسیجیان تربت‌حیدریه گفت: در حال حاضر ۱۷۰ گروه جهادی با بیس از یک هزار جهادگر بسیجی در فصول مختلف سال به‌ویژه بهار و تابستان در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان و استان در حوزه‌های عمران و آبادانی، فرهنگی اجتماعی، آموزشی، بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم این اردوها اخلاص در کار و خودسازی نیروهای توانمند بسیجی است که در این مدت ضمن آشنائی با محرومان و نیازمندان جامعه با درک مناسبی از وضعیت آنها باید این مشکلات را به مسئولان و دستگاه‌های اجرائی منتقل کنند. 

یعقوبیان دومین اولویت کاری بسیج سازندگی را اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای کارآفرینان و تولیدکنندگان دارای طرح عنوان کرد و بیان داشت: اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی با هدف اشتغال‌زایی و صنایع تبدیلی و کمک به چرخه تولید کشور به واجدین شرایط دارای طرح در عرصه‌های مختلف انجام می‌شود. 

وی یکی دیگر از مهم‌ترین مأموریت سازمان بسیج سازندگی در سال جاری  را تقویت قطب‌های تولید در مناطق مختلف کشور برشمرد و اذعان کرد: این مأموریت با محوریت شناسائی ظرفیت عرصه‌های صنایع تبدیلی، اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود. 

فرمانده سپاه تربت‌حیدریه اظهار داشت: زعفران، ابریشم، پسته و دامداری از قطب‌های مهم تولید در تربت‌حیدریه به شمار می‌رود که باید با یک همت و همدلی و مدیریتی جهادی ضمن احیای این محصولات، برای منطقه اشتغال و ثروت تولید کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار