رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-13 08:35 شماره خبر : 5554 https://sobhtoos.ir/short/enpMN 0
فرماندهی از جنس مردم:

سردار شهید سلیمانی در همه حالات الگو بود و فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت که در این مسیر همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود.

این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد؛ همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود.

در میان مؤمنان، مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند، و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (آیه ۲۳ سوره احزاب)

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام در روز ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ آسمانی شد و  ارواح طیبه‌ شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم همچنین سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.

 او نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود که همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید.

شهادت؛ پاداش تلاش بی‌وقفه سردار قاسم سلیمانی بود

شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه او در همه‌ این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، اما انتقام سختی در انتظار جنایت‌کارانی بوده و هست  که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حوادث تروریستی آلودند.

 سردار سلیمانی در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی از سوی رهبر معظم انقلاب، درجه سرلشکری یعنی بالاترین درجه نظامی در ایران را دریافت کرد؛ ساماندهی نیرو جهت افزایش فعالیت برون‌مرزی ایران شکل گرفت و سلیمانی پس از احمد وحیدی دومین فرمانده سپاه قدس ایران شد.

 شهید قاسم سلیمانی نقش کلیدی در خاورمیانه به‌ویژه در ناآرامی‌های منطقه‌ای معروف به بیداری اسلامی بهار عربی ایفا کرد و تا پیش از انتصاب به فرماندهی سپاه قدس با باندهای قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان می‌جنگید.

برخی از سیاستمداران معتقدند که انتصاب سردار سلیمانی به فرماندهی سپاه قدس همزمان با قدرت گرفتن طالبان یک پیش‌آمد نبود بلکه او از این رو انتخاب شد که بومیِ منطقه کوهستانی به نام رابُر در کرمان بود و با نظام سیاسی جوامع قبیله‌ای و به طور کلی و با جامعه افغانستان به‌ویژه آشنایی نزدیک داشت.

سردار سلیمانی و نقش پر رنگ او در دفاع از مردم سوریه

سردار سلیمانی نقش پر رنگی در دفاع از مردم بی‌گناه سوریه در مقابل گروهک تروریستی داعش داشت؛ او و یارانش که مدافعان حرم نام گرفتند در بیشتر عملیات‌ها حضور داشتند و از مقام حرم و مردم بی‌گناه سوری به دفاع همه‌جانبه پرداختند، به‌طوری‌که پس از وقوع یک انفجار مهیب در دمشق که به کشته و زخمی‌شدن چندین مقام سوری انجامید، رسانه‌های جهان گزارش دادند که قاسم سلیمانی نیز در میان کشته‌شدگان قرار دارد و شایعه دخالت ایران در سوریه و کمک به بشار اسد برای سرکوب مخالفان قوت گرفت.

چند روز پس از این ادعا قاسم سلیمانی در دیدار مسئولان نظام ایران با رهبر ایران در تهران حضور یافت؛ جان مگوایر افسر سابق سیا گفته بود: نبرد القصیر در سال ۲۰۱۳ میلادی‌ که منجر به بازپس‌گیری شهر استراتژیک القصیر به‌وسیله ارتش سوریه و نقطه عطفی در جنگ بود، تحت نظارت و فرماندهی سلیمانی بوده است و این نبرد را یک پیروزی بزرگ برای او خوانده است.

سرانجام دشمنان کینه‌توز که رشادت و قدرت سردار قاسم سلیمانی را تاب نیاوردند در بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ خورشیدی با حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس؛ معاون بسیج مردمی عراق یا حشدالشعبی و تنی چند از اعضای الحشد الشعبی در اطراف فرودگاه بغداد آنان را به شهادت رساندند.

محور مقاومت برگرفته از الگوی انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام اسلامی امام جمعه تربت‌جام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» با بیان اینکه محور مقاومت یعنی محور اعتقاد و ایمان داشتن به خداست و این برگرفته از الگوی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: کاری که امام راحل در سال ۱۳۴۲ با دست‌خالی شروع کرد و ۱۵ سال مبارزه مستقیم و تبعید را تحمل کرد و امروز شاهد هستیم که در یمن انصارالله، در لبنان حزب‌الله، در عراق حشدالشعبی و در افغانستان سپاهیان فاطمی از این مدل و الگو استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر می‌گویم مکتب حاج‌قاسم، مکتبی است که سازنده آن امام راحل و امتداددهنده این راه مقام معظم رهبری و رهروان آن شهدایی نظیر حاج‌قاسم و دیگر شهدای انقلاب هستند.

امام جمعه تربت‌جام بیان داشت: با شهادت حاج‌قاسم، راه مقاومت بازتر و روشن‌تر خواهد شد، و ان‌شاءالله راه قدس را باز خواهیم کرد و در آنجا جشن خواهیم گرفت.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار