رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-01 13:01 شماره خبر : 6670 https://sobhtoos.ir/short/VdKBl 0
رئیس سازمان حفظ مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس:

رئیس سازمان نشر آثار و حفظ مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس گفت: در راستای تحقق شعار سال و مانع‌زدایی‌های جهش تولید، زنان مهره‌هایی اساسی هستند.

مریم مجتهدزاده لاریجانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به نقش زنان در تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید، با مشارکت مردم»، اظهار کرد: زنان به عنوان یکی از اعضای کلیدی در خانواده، به صورت مستقیم و غیر مستقیم، نقش مهمی را در حوزه جهش تولید ایفا می‌کنند. 

وی با تأکید بر اینکه زنان می‌توانند چراغ راه جهش تولید باشند، تصریح کرد: یکی از بارزترین مواردی که در افزایش بهره‌وری و تولید می‌تواند مؤثر باشد، الگوی مصرف مناسب و صرفه‌جویی است. 

رئیس سازمان نشر آثار و حفظ مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس بیان کرد: زنان خانه‌دار، بیشتر وقت خود را در محیط خانه می‌گذرانند، پس سهم بزرگی را در رعایت الگوهای مصرف و صرفه‌جویی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه مادران و زنان ایرانی می‌توانند حضوری مثبت در راستای جهش تولید داشته باشند، ابراز کرد: از کسب و کارهای کوچک خانگی که توسط بانوان راه‌اندازی می‌شود گرفته تا نقشی که آن‌ها در مقام‌های مهم‌تر در جامعه ایفا می‌کنند، همه و همه نشان از این دارد که در راستای تحقق شعار سال و مانع‌زدایی‌های جهش تولید، زنان مهره‌هایی اساسی هستند.

مجتهدزاده با اشاره به بخشی از منویات امام خمینی (ره) که فرمودند: «ما نهضت خودمان را مرهون زنها می‌دانیم، مردها به ‌تَبَع زن‌ها در خیابان‌ها می‌ریختند، تشویق می‌کردند زن‌ها مردان را؛ خودشان در صف‌های جلو بودند.»، افزود: زنان از صدر اسلام تاکنون در تحولات اجتماعی نقشی خیره‌کننده داشتند.

زنان نيمي از جمعيت كشور و موثر در رشد اقتصادي كشور هستند

وی ادامه داد: زنان نیمی از جمعیت هر کشور را تشکیل می‌دهند، از این رو، فعالیت اقتصادی زنان به عنوان نیمی از نیروی کار جامعه، در دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی بسیار مؤثر است.  

رئیس سازمان نشر آثار و حفظ مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس اظهار کرد: در دیدگاه غرب، زنان بدون هیچ قید و شرطی وارد بازار کار می‌شوند و به فعالیت اقتصادی می‌پردازند؛ نقش شغلی آنان در درجه اول اولویت قرار دارد و از نقش مادری و همسری‌شان مهم‌تر است، این در حالی است که در دین مبین اسلام، ضمن تأکید بر امکان مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی، بر نقش زنان در خانواده به عنوان مادر و همسر تأکید شده است.

وی بیان کرد: اولین نماد حضور و مشارکت زنان در عصر رسالت پیامبر (ص) با عنوان عقبه اولی یا «بِیعَت نِساء» ذکر شده است و همچنین در صلح حدیبیه و فتح مکه نیز گروهی از زنان با پیامبر (ص) بیعت کردند.

شعار «زن، زندگی، آزادی» غرب انکار ساحت قدسی زن است

مجتهدزاده ابراز کرد: شعار «زن، زندگی، آزادی» غرب، در حقیقت انکار ساحت قدسی زن، در سایه اومانیسم است که زمینه‌ساز تخریب جایگاه والای یک زن می‌شود و نتیجه آن از هم گسیختگی خانواده، تقدس‌زدایی از نقش انسان‌ساز مادر و نابودی نهاد خانواده در غرب است.

وی عنوان کرد: نگاهی به تحول در حقوق و مسئولیت‌های اجتماعی زنان در طول تاریخ تحولات بسیاری را در این باره نشان می‌دهد چرا که با ظهور اسلام، رویه‌ها و قواعد متحجرانه نسبت به زنان و دختران به‌شدت منع شد و قرآن و سنت رویه‌های حمایت‌گونه از حقوق و مسئولیت‌های زنان را ارتقا بخشیدند.

رئیس سازمان نشر آثار و حفظ مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس خاطرنشان کرد: در عرصه‌ مشارکت زنان در فعالیت‌هاي اقتصادي هیچ محدودیتی وجود ندارد و زنان مي‌توانند پا به پاي مردان در راستاي توسعه و پیشرفت و همچنين رسیدن به اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی قدم بردارند.

وي تصريح كرد: حضور زنان و مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادي مغایرتی با حضور در خانواده ندارد چرا كه خانواده در حقیقت تعالی‌دهنده و پیش‌برنده نقش زنان بوده و این نقش را کمال می‌بخشد و آن را بارور می‌کند.

انتهاي خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار