رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-20 13:07 شماره خبر : 6878 https://sobhtoos.ir/short/V1Rao 0
نماینده مردم کاشمر:

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی گفت: نهضت تولید برق از طریق انرژی خورشیدی در منطقه ترشیز طی چهار ماه آینده راه می‌افتد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی نیروگاه سه مگاواتی انرژی خورشیدی که در شهر کندر با حضور دستیار وزیر جهاد کشاورزی در امر مردمی‌سازی دولت برگزار شد، اظهار داشت: خلیل‌آباد به عنوان قطب تولید انگور و کشمش در خراسان رضوی مطرح است؛ ولی قطعی چاه موتورهای کشاورزی به یک معضل برای کشاورزان شهرستان در فصل تابستان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه وعده‌هایی در گذشته به کشاورزان برای کاهش خاموشی چاه موتورهای کشاورزی داده بودیم؛ ولی باید در ابتدای کار زیرساخت‌های این شرایط را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از زیرساخت‌هایی که می‌تواند به کاهش ساعات خاموشی چاه موتورهای کشاورزی کمک کند، افزایش تولید برق در کشور است.

وی با تأکید بر اینکه کشور در پیک مصرف ۱۵ هزار مگاوات و در ایام تابستان تا ۳۰ هزار مگاوات کمبود برق دارد، تصریح کرد: طرحی که در حال حاضر برای رفع کمبود برق کشور مطرح است همین احداث نیروگاه‌های خرد خورشیدی است که علاوه بر درآمدزایی برای مردم می‌تواند مشکل خاموشی چاه موتورهای کشاورزی را به حداقل برساند.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه اذعان کرد: پروژه نیروگاه انرژی خورشیدی سه مگاواتی در ابتدا قرار بود به دیگر مناطق کشور جابه‌جا شود؛ ولی با پیگیری‌هایی که انجام شد بیش از ۲۵ چاه موتور برای احداث این نیروگاه اعلام آمادگی کردند و این پروژه تماماً توسط مردم احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه مشابه این پروژه در بردسکن در حال انعقاد قرارداد است و تا به امروز بالغ بر ۳۰ قرارداد منعقد شده است، عنوان کرد: نهضت تولید برق از طریق انرژی خورشیدی در منطقه ترشیز طی چهار ماه آینده راه می‌افتد و هفته آینده یکی از نیروگاه‌های خرد در شهرستان بردسکن به بهره‌برداری خواهد رسید.

حجت‌الاسلام نیک‌بین با بیان اینکه تجهیزات موردنیاز نیروگاه ۳۰ مگاواتی شهر کندر باید هر چه زودتر خریداری کنند تا با افزایش قیمت برخورد نکنند، تشریح کرد: امیدواریم تا چهار ماه آینده نیروگاه خورشیدی شهر کندر به بهره‌برداری برسد و این می‌تواند تا ۲۰ سال آینده تأمین برق منطقه را داشته باشد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار