رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-09-22 13:56 شماره خبر : 5363 https://sobhtoos.ir/short/V1mYV 0
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه کارنامه پر افتخار جهاد سازندگی در گذشته باید تدوین شود، گفت: نسل‌های آینده باید با این فرهنگ آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ سردار حسینعلی یوسف علیزاده ظهر امروز در دومین یادواره شهدای سنگرساز بی‌سنگر ترشیز بزرگ که در محل سالن اجتماعات سرو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: موضوعات دیگر غیر از شهیدان، کمتر می تواند ما را جذب و دور هم جمع کند و این زمزمه عاشقی است که از سر شوق و بامحبت ما را در این مجالس دور هم جمع می‌کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید دارند که سخن شهیدان را بشناسیم، خاطرنشان کرد: بخشی از سخن شهیدان در وصیت‌نامه ذکر شده و بخشی دیگر آن در عمل و برایند کلی از شهیدان نشان داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی همچنین در ادامه تصریح کرد: سخن شهیدان این است که دست از اسلام و ولایت بر نداریم، از جهاد روی برگردان نشویم، در برابر حوادث روزانه راه را گم نکنیم، در بمباران تبلیغات دشمن مرعوب و مجذوب بیگانه نشویم.

وی با اشاره به اینکه سخن شهیدان این است که از راه توأم با سرافرازی پیشمان و روگردان نشویم، وحدت و انسجام درونی و اتصال خود را با ارزش‌های دینی حفظ کنیم، اذعان کرد: مسئولان باید درد دین و کمک به مستضعفین داشته باشند و ما هم باید مردانه وسط میدان به ایستیم و گره از کار امت مسلمان باز کنیم.

سردار یوسف علیزاده با تأکید بر اینکه سخن شهیدان را اگر شنیده باشیم لباس رزم از تن بیرون نخواهیم آورد، عنوان کرد: دشمن تلاش زیادی می‌کند تا لباس رزم را از تن افراد بیرون کند و انسان را غرق در لذت‌های مادی و دنیوی کند.

وی با بیان اینکه مسیر عاقبت‌به‌خیری از جهاد همه‌جانبه فرهنگی، سیاسی، علمی، اقتصادی، خدمت‌رسانی، دفاعی و امنیتی می‌گذرد، تشریح کرد: هر عرصه از عرصه‌های زندگی باید توأم با جهاد باشد و امروز نیز جهاد یکی از نیازهای اصلی انقلاب و نظام است تا خلأها پر شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه دشمن وقایع را تحریف می‌کند تا ذهن مخاطب را با خود همراه کند و امروز وظیفه ما بیان حقایق است، ابراز کرد: کارنامه پر افتخار جهاد سازندگی در گذشته باید تدوین شود تا پیش چشم بماند و دامنه تکریم باید از یک جلسه یک‌روزه به یک سند ماندگار تبدیل شود تا نسل‌های آینده با این فرهنگ آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه در ایام منتهی به شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها پیکر مقدس ۱۲ شهید گمنام در شهرهای مختلف خراسان رضوی تشییع می‌شوند، بیان کرد: این شهدا معدن کَرَم و کرامت و امامزادگان عشق هستند و حضور آنها مانند ابر رحمتی است که می تواند غبار غفلت را از وجود ما و جامعه شستشو دهد.

سردار یوسف علیزاده با بیان اینکه مزار شهدای گمنام در ۱۴۰ نقطه از خراسان رضوی وجود دارد که امروزه این مزارها به زیارتگاه عاشقان و دلدادگان مکتب اسلام تبدیل شده است، تأکید کرد: جهاد تبیین واجب ضروری این روزها است و ما باید تلاش کنیم از حداقل سنگر یعنی خانواده شروع به آگاه‌سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بمباران تبلیغاتی دشمن بسیار سنگی است و راست و دروغ‌های درهم‌پیچیده زیادی وجود دارد، افزود: بصیرت‌افزایی در حال حاضر کار بسیار بزرگی است که باید با تمام توان انجام داد و یکی از مسائلی که راه شهیدان را توسعه می‌دهد همین جهاد تبیین است؛ اگر امروزه جای جهاد و شهید عوض می‌شود ما وظیفه داریم که بصیرت‌افزایی داشته باشیم و باید این میدان را جدی بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار