رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-02-21 17:03 شماره خبر : 6895 https://sobhtoos.ir/short/eGk7Y 0
امام جمعه خواف؛

امام جمعه خواف گفت: امروز کشور ما در عرصه فرهنگی درگیر یک کاپیتولاسیون جدی است و کسی جرأت اظهار نظر و مقابله با آن را ندارد و باید انقلابی در این زمینه شکل بگیرد و یک اتفاق کارسازی در مقابل این فضای مسموم فعلی رخ بدهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌توس»؛ حجت الاسلام ابوالفضل مظاهری در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر خواف با اشاره به ارتقاء جایگاه زن بعد از اسلام گفت: نگاه به دختر و زن قبل و بعد از اسلام بسیار قابل توجه است.

خطیب جمعه خواف ادامه داد: این جایگاه رفیع و کرامت را اسلام به بانوان بخشید و جامعه‌ای متعالی و قوی ایجاد کرد چرا که بانوان و مادران این جامعه مترقی هستند و این اصل را باید مورد توجه قرار دهند که این شأن و شئون و جایگاه را اسلام به زنان و دختران ما عنایت فرموده است.

وی خاطر نشان کرد: از جمله زنان متعالی و بی‌نظیری که اسلام به ارمغان آورد وجود با برکت حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س)هستند.

حجت الاسلام مظاهری عوان کرد: در جامعه بانویی با حیا و عفیفه و مومنه است که می‌تواند سنگر خانواده را از خدعه و نیرنگ دشمنان محافظت کرده و در صف اول مبارزه با دشمنان و حمایت از ولایت نقش آفرینی کند.

وی ادامه داد: این جامعه متعالی و قوی قطعا دشمنان زیادی هم دارد که به دنبال ضربه زدن به این قشر مهم و قوی، یعنی بانوان مسلمان ایرانی هستند.

امام جمعه خواف با اشاره به فتنه سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: ما فتنه‌های گذشته را فراموش نمی‌کنیم که دشمن به اسم آزادی به دنبال ولنگاری و بی‌عفت کردن زنان مسلمان بود به طوری که قبلاً هم در جوامع دیگر نیز این گونه اقدامات را آزمایش کرده و به موفقیت‌هایی دست یافته بودند.

وی بیان کرد: برخورد با هجمه‌ها و فتنه‌های دشمن از اوجب واجبات است و اجرایی شدن طرح نور نیز بسیار لازم و در راستای خنثی‌سازی فتنه‌انگیزی دشمنان است.

امام جمعه خواف تصریح کرد: نقشه دشمن حیازدایی در جامعه است و برخی رفتارهای موجود در سطح جامعه خطرناک خطرناک و نگران کننده است.

مظاهری با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: حضور بانوان بدون فضاسازی و فرهنگ‌سازی در ورزشگاه‌ها، مقدمه ایجاد بی‌عفتی در جامعه و حرکت در راستای خواسته‌های دشمن است.

وی گفت: امروز کشور ما در عرصه فرهنگی درگیر یک کاپیتولاسیون جدی است و کسی جرئت اظهار نظر و مقابله با آن را ندارد و باید انقلابی در این زمینه شکل بگیرد و یک اتفاق کارسازی در مقابل این فضای مسموم فعلی رخ بدهد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار