رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-27 16:47 شماره خبر : 8645 https://sobhtoos.ir/short/N2rBL 0
توسط آستان قدس رضوی مطرح شد؛

آستان قدس رضوی برای میزبانی از بازی‌های ملی و باشگاهی در استادیوم امام رضا (ع) مشهد، آمادگی کامل خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا؛ وضعیت اسف‌بار چمن و امکانات بسیاری از استادیوم‌های فوتبال در ایران و الزامات دقیق و سخت‌گیرانه AFC برای برگزاری منطبق بر پروتکل بازی‌ها، باعث شده تا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای برگزاری بازی‌های ملی، باشگاهی و بین‌المللی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و در معرض بسیاری از ریسک‌ها قرار بگیرند.

نابسامانی مدیریتی از یک سو و حجم خرابی چمن‌ها و فقدان امکانات، تعداد ورزشگاه‌های واجد شرایط میزبانی را به حداقل رسانده است. استادیوم فوتبال ورزشگاه آزادی حداقل تا چند ماه دیگر در دسترس نیست، استادیوم نقش‌جهان اصفهان چمن ندارد، ورزشگاه سردار آزادگان قزوین دارای هتل و فرودگاه نیست و بقیه استادیوم‌ها هم خالی از مشکل و ایراد نیستند.

برگزاری بازی تیم ملی فوتبال ایران با قرقیزستان در چمن افتضاح ورزشگاه فولادشهر اصفهان و میزبانی استقلال از الغرافه قطر در استادیوم محقر شهدای شهرقدس، همه توجهات را به سمت شمال‌شرق ایران و خراسان رضوی روانه ساخته؛ جایی که یکی از بهترین و مدرن‌ترین استادیوم‌های ایران را دارد اما بنا به دلایلی واهی و نامشخص، خبری از برگزاری بازی در آن نیست.

شب گذشته مسئول تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی از آمادگی استادیوم امام رضا (ع) شهر مشهد برای میزبانی از بازی‌های ملی و باشگاهی خبر داد. به‌طور قطع این امر مستلزم درخواست رسمی فدراسیون فوتبال یا باشگاه‌های لیگ برتری از آستان برای برگزاری بازی در چمن استادیوم مشهد خواهد بود و البته بررسی ناظرین AFC از شرایط چمن، دوربین‌ها، امکانات و تمامی ملزومات.

اعلام آمادگی آستان به طور قطع برای فوتبال بی‌امکانات و فقیر ایران خبری خوبی است؛ به شرط آن که خبری از دخالت‌های دقیقه نودی در فرآیند میزبانی تیم‌های ملی و باشگاهی نباشد و از فجایایی مانند بازی ایران و لبنان جلوگیری شود. قطعاً استادیوم امام رضا (ع) از بهترین استادیوم‌های ایران بوده و شهر امام هشتم نیز بهترین مکان برای میزبانی از تیم ملی همه ایران است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار