به گزارش صبح توس؛ عبدالله امینی فر، مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) ظهر امروز در نشست خبری چهارمین رویداد ملی (مرحله استانی تولید محتوای دیجیتال بسیج، بیان کرد: در جنگ محتواها اراده دو طرف برای تحمیل خواسته خودشان بر طرف مقابل است و هر طرف این جنگ با استفاده از محتوا سازی سعی می کند طرف مقابل را اقناع کند و وادار به پذیرش  خواسته خودش، در این جنگ چون طرف مقابل زودتر ورود پیدا کرده است ابزارهای تولیدی را بهتر و زودتر فرا گرفته و دست برتری برای خودش در حوزه محتوا قائل است.

 

وی تصریح کرد: به عنوان مثال حوزه انیمیشن سازی را کشورهای متخاصم ورود زودتری داشته اند و همینطور حوزه های بازی سازی و برنامه های کاربردی را، به دنبال این هستند که بر کودک و نوجوان تاثیر گذاشته و بنابراین عمده محتوای تولید شده در بخش انیمیشن و بازی مخاطب آن کودک و نوجوان است و با استفاده از همین ابزارها آنها را در سیطره خودش می گیرد.

 

امینی فر اظهار کرد: اراده کردیم به عنوان جریان انقلابی برای اینکه بتوانیم حرفی برای گفتن در حوزه تولید محتوا داشته باشیم و ظرفیت‌سازی‌ که در بدنه نیروی انسانی شده است، استعدادخوبی در این زمینه است توانسته ایم در حوزه بازی سازی و انیمیشن استعداد های خوبی را کشف کنیم، ما باید بتوانیم گفتمان انقلاب اسلامی را با استفاده از این ابزارها هم به مردم و مخاطبان خود و هم به جهانیان معرفی کنیم.

 

وی تصریح کرد: ما گفتمانی داریم و پرچم سومی با عنوان " سلطه ناپذیری" را بلند کردیم ، عده ای سلطه گر هستند و عده ای هم سلطه پذیر، محور سومی را جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی بلند کرده به نام سلطه ناپذیری، نه ظلم می کند نه ظلم می پذیرد، این گفتمان را باید بتواند در ادبیات ها و محتواها به اقشار مختلف  یاد بدهد و ترویج دهد،  کار سختی است که بتوانیم این گفتمان را در قالب انیمیشن، بازی، و محتواهای مختلف به سمع و نظر مخاطبان برسانیم، طرف مقابل چون ظرفیت امپراطوری رسانه ای را در اختیار داشته است توانسته به راحتی جای شهید و جلاد را عوض کند.

 

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع)  افزود: خیلی از اتفاقاتی که در دهه ۶۰ افتاده است اکنون کسی اصلا از آن به ذهنش نمی آید چون تصویر و تولیدی از آن نداشتیم، کودک و نوجوان ما چه تصویری از منافق و ضد اتقلاب و یا دهه ۶۰ دارد، آیا توانسته ایم در قالب انیمیشن و بازی سازی اتفاقات آن دوران را به مخاطب برسانیم که نتوانستیم،  بنابراین انتظار آن  تصویری که  در ذهن افراد مسن ما از آن دوران است در ذهن کودکان و نوجوانان باشد ادعای درستی نیست نمی توانیم انتظار داشته باشیم درحالی که تصویرسازی نکردیم، ما باید بتوانیم حقایق روز را به درستی بیان کنیم.

 

وی بیان کرد:  آن چیزی که وجود دارد پیشرفت جمهوری اسلامی ایران  است ولی این پیشرفت ایران اسلامی تا زمانی که تصویر درستی برای مخاطب تولید نکنیم باور پذیر نیست، طرف مقابل با دستکاری برخی از رویدادها و محتواها به مخاطب القا می کند که شما نسبت به قبل در مولفه های مختلف عقب رفت داشتید ما چطور می توانیم ثابت کنیم که این پیشرفت وجود داشته است جز با تولید محتوا، این عرصه ای است که باید به آن ورود پیدا کنیم.

 

امینی فر با اشاره به اینکه امروز علمدار شعار" زن زندگی آزادی" کسانی شدند که دست آنها به خون ۱۷ هزار  نفر از مردم این مملکت آغشته است، تاکید کرد: همه آنها چه کودک و چه نوجوان و  پیر  از زن و مرد در مظلومیت به شهادت رسیدند، در واقع این موضوع را هم توانسته اند القا کنند که مدافع این شعار هم هستند در صورتی که هیچگاه نه این شعار را باور داشته اند و نه جایگاه و ارزش زن را،  و نه باور داشته اند به آزادی، بررسی دیدگاه این سازمان نشان می دهد نوع نگاه این سازمان به جایگاه زن را،  نه باور داشته زندگی کردن را و نه اجازه حیات به ملتش داده و زندگی را از آنها گرفته و نه باور داشته به آزادی، بررسی کنید چقدر اینها در پذیرش دستورات اختیار دارند و این آزادی را از نیروهای خودش سلب کرده و حالا اینها مدافع این شعار شدند.

 

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی ما در این رویداد، اینست که این موضوع و حقایق را در قالب محتواسازی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، به دنبال این هستیم که تصویری از حقایق و گذشته در اختیار مخاطب و گروه های سنی  مختلف قرار دهیم در این حوزه هم به ظرفیت های مردمی اتکا کردیم، ماهرجایی که متکی به عنصر مردمی بودیم پیشرفت کردیم، این رویداد هم در دو لایه طراحی شده است؛  یک رویداد مردم لایه که تولیدات و آثار مردمی از حقایق و وپیشرفت ها و سبک زندگی ها جمع آوری می شود که در این بخش تاکنون حدود ۵۰ اثر در این بخش در دبیرخانه رویداد دریافت شده است و در بخش رویداد سابق که مشابه سال های گذشته برگزار می شود این رویداد در پنجشنبه و جمعه همین  هفته به مدت ۴۸ ساعت در نمایشگاه بین الملی مشهد برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: تعداد ۴۰ تیم تواتسته اند ظرفیت های خود را به تایید دبیرخانه رویداد برسانند و تایید حضور برای شرکت در رویداد را بگیرند که ۱۴۰ نفر در قالب ۴۰ تیم حضور دارند و همه تیم ها  بین ۳ تا  ۵ نفر عضو دارند و در رشته های بازی سازی، انیمیشن و اپلیکیشن در قالب های مختلف دو بعدی و سه بعدی، کمیک میشن و استاپ موشن را در این رویدادخواهیم داشت.

 

امینی فر بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب این رویداد حضور تیم های بسیار خوب داوری است،  بعد از اعلام موضوعات رویداد که در ساعت ۸ تا ۹ صبح روز پنجشنیه در رویداد توسط فرماندهی سپاه استان اعلام می شود رقابت ها آغاز می شود و  ایده پردازی، سناریو نویسی و در نهایت به تولید محتوا می رسند محصولات بعد از ۴۸ ساعت و در ۹ صبح روز شنبه تحویل گرفته خواهد شد و  به داوری می رسد، نفرات و تیم های برتر مشخص می شوند.

 

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع)   اظهار کرد: تعداد ۲۲ تیم پویا نمایی، ۸ تیم نرم افراز و اپلیکییشن و ۱۰ تیم بازی سازی که مجموعا ۴۰ تیم در قالب ۱۴۰ نفر به رقابت می پردازند، امسال رویدادهای منطقه ای را هم در قالب دانش آموزی در بعضی شهرستان ها به محوریت چند شهرستان که باقی شهرستان ها تیم ها را به این شهرستان اعزام کردند داشتیم، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان، نیشابور و کاشمر شهرستان های محوری بودن که تیم های شهرستان های دیگر در اینجا داوری شدند و تیم های برتر شناسایی شد که در این رویداد پیش رو  تیم های برتر و رویدادهای منطقه ای حضور دارند.

 

وی بیان کرد: تیم های برتر این رویداد به تهران معرفی خواهند شد و در رویداد ملی که در اوسط آذرماه در تهران برگزار خواهد شد این تیم ها حضور خواهند داشت امیدواریم که تیم هایی که برگزیده این رویداد می شوند نمایندگان پرافتخاری برای خراسان رضوی و مشهد باشند و  در رویداد ملی تولید محتوا افتخار آفرینی کنند.

 

امینی فر تصریح کرد: از ۱۴۰ نفر شرکت کننده رویداد حدود ۵۰ نفر دانش آموز است و تعداد ۳۰ نفر هم دانشجو و باقی هم خارج از سن دانش آموز و دانشجو هستند و در واقع شغل و حرفه آنها تولید محتوا است.ث، تیم های خوبی در زمینه تولید محتوا شکل گرفته است تیم های مشهدی خوبی در زمینه تولید محتوا و انیمیشن سازی داریم اما این که نتوانسته اند هنوز سبد قابل توجهی از مصرف کودک و نوجوان ایرانی را به خودش جذب کند یکی از موضوعات آن سرمایه گذاری است، عمده این تیم ها با مجموعه های و گروه های خارج کشور کار می کنند و محتواهای تولیدی برای خارج از کشور است.

 

وی افزود: باید ظرفیت سازی شود و پای کار این موضوع مجموعه های سرمایه گذار بیایند و یک بخشی را دولت کمک کند و یک بخشی را گروه های مردمی کمک کنند، در بعضی کشورهای دنیا مجموعه خیریه هایی است برای تولید محتوا، آنها به این باور رسیدند که برای امنیت روانی جامعه خودشان نیاز به محتوا سازی دارند و جمع آوری کمک می کنند برای این کار، یکی از ظرفیت هایی که به دنبال آن هستیم اینست که بتوانیم صندوق حمایت از محتواهای ایرانی راه اندازی کنیم تا مردم هم بتوانند در حوزه تولید محتوا مشارکت داشته باشند.

 

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: در حوزه ساخت هم تاکنون بازی های خیلی خوبی تولید شده است مجموعه سازمان فضای مجازی بسیج بازی هایی مثل: سفیر عشق، مختارنامه تولید داشته است  که همه این بازی ها در حوزه کیفیت بسیار عالی و قابل رقابت با محصولات خارجی است و اینکه تبدیل به سبد خانوار شود نیازمند افزایش سرمایه گذاری ها است.

 

وی تاکید کرد: یکی از ظرفیت هایی که برای این رویداد پیش بینی شده است بازدید مدیران دستگاه ها از جمله صدا و سیما از رویداد و آشنایی با تیم ها است که درسال گذشته هم این اتفاق افتاد و بعضی از تیم ها هدایت شدند تا محصولات آنها خریداری و یا برای پخش همکاری شود که امسال هم این اتفاق را خواهیم داشت.

 

وی بیان کرد: جوایز برای هر سه رشته مبلغ ۱۵ میلیون تومان هدیه نقدی  است و علاوه بر آن در حوزه انیمیشن محصول برتر را نیز قراردادی برای تولید یک سریالی از آن محصول داریم و در رشته بازی و نرم افزار اپیلیکشن کمک خواهیم داشت تا محصول به خروجی برسد و شرایط را تسهیل می کنیم تا محصول نهایی به بازار برسد.

 

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: از هر رشته یک تیم به مرحله کشوری راه می یابد که در مجموع ۱۰۰ تیم در سه رشته در رویداد تهران حضور خواهند داشت، امسال هم در سطح داوری ها توانمندی بهتری نسبت به سال گذشته است و هم تیم های قوی و توانمندتری حضور دارند و هم تعداد تیم ها افزایش داشته است سال گذشته ۳۰ تیم داشتیم و امسال حدود ۴۰ تیم داریم که هم به لحاظ کیفی و هم کمی رشد قابل توجهی را در برگزاری رویداد خواهیم داشت.

 

امینی فر خاطرنشان کرد: در ۲ یا ۳ سطح باید کار جدی و اساسی شود، در موضوع ارتقای سواد رسانه ای است که شامل  حتی مسئولان هم می شود، باید نسبت به رشد سریع فضای مجازی و رسانه آگاه باشند و بدانند که با این پیشرفتی که اتفاق افتاده چیزی مغفول نخواهد بود و میزان فراموشی کاهش داشته است با یک حستجوی ساده می توان واقعه ۱۰ یا ۲۰ سال پیش را بررسی کرد، بنابراین مسائل و مشکلات و موضوعات را برای مردم به عنوان روایت اول حل کنند، یعنی در واقع خوب است که اولین نفر که از یک واقعه مطلع می شوند مردم باشند قبل از اینکه ضدانقلاب بخواهد روی آن موضوع سوار شود که مشاور رسانه ای و ارتقای سواد رسانه ای مدیران و مردم می تواند به این موضوع کمک کند.

 

انتهای پیام/