به گزارش صبح توس؛ جاده ترانزیتی سبزوار خوشاب سال ها است که به عنوان یکی از مسیر های اصلی و محورهای ترانزیتی کشور مورد استفاده قرار میگیرد که متاسفانه این محور علی رغم حجم تردد بالا و عبور کامیون و تریلی های فراوان مورد غفلت قرار گرفته است.

یکی از مهمترین ضعف های این محور تک بانده بودن این مسیر است که باعث شده علاوه بر حجم بالای ترافیک قربانیان زیادی را هم به دنبال داشته باشد

150میلیارد ریال برای بهسازی جاده سبزوار – خوشاب اختصاص یافته

حسن عابدی پور رییس اداره راهداری و حمل و نقل سبزوار در گفت و گو با صبح توس با اشاره به اختصاص 150 میلیارد ریال و لزوم تسریع در این عملیات بهسازی این جاده افزود: جانمایی زمین برای تجهیز کارگاه صورت گرفته وبا تحویل مسیر به پیمانکار عملیات اجرایی روکش آسفالت جاده سبزوار – خوشاب آغاز می شود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این جاده باید از اولویت های اصلی اداره راهداری و حمل و نقل باشد تصریح کرد: جاده سبزوار- خوشاب یکی از محورهای مهم  خراسان رضوی است که علاوه بر رفت و آمد خودروهای عبوری، محور ترانزیتی از کشورهای آسیانه میانه به بنادر جنوبی کشور است.

 این جاده به سبب تردد تریلی ها مسیری ترانزیتی و شاهراه مهم اقتصادی محسوب می شود محورهای مواصلاتی منتهی به خوشاب یکی از  پر حادثه ترین محورهای  خراسان رضوی است  که تاکنون اقدام موثری برای ایمنی و سلامت جان مسافران و زائران نشده است و در طول سال حوادث زیادی در جاده های خوشاب  به مسیر جوین، سبزوار، فیروزه و قوچان رخ داده است.

کم عرض بودن جاده و آسفالت نامناسب مشکلات فراوانی برای رانندگان و مسافران ایجاد کرده و در سالهای گذشته شاهد افزایش حوادث ترافیکی در این مسیر بوده ایم.

 همچنین یک بانده بودن این جاده و پیچ های خطرناک سبب شده که سالانه تعدادی از هموطنان به دلیل بی‌توجهی به نکات ایمنی و بی احتیاطی دراین جاده کشته و مصدوم شوند.

مسیر سبزوار- خوشاب و قوچان که قرار است به عنوان یک بزرگراه سراسری به محور دوغارون - درگز متصل شود یکی از مسیرهای تردد تریلی‌های ترانزیتی وارداتی از کشور های آسیای میانه است که تا کنون احداث این بزرگراه معطل مانده است.

احداث باند دوم  40 کیلومتری جاده سبزوار - خوشاب چند سال گذشته  با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی  آغاز شد اما این طرح بنا به دلایلی معطل مانده است