به گزارش صبح توس؛ به نقل از خبرگزاری فارس ، محور سنگان به تربت حیدریه یکی از مسیرهای خطرناک استان به طول 110کیلومتر است که همواره شاهد وقوع تصادفات دلخراش رانندگی در آن بوده ایم. عرض کم، آسفالت نامناسب این جاده و قدمت آن باعث شده که از آن به «جاده پیر» هم تعبیر شود همچنین به خاطر عبور و مرور تریلی‌های ترانزیتی و به‌خاطر اتفاقات ناگوار و حوادث تلخ بسیار که در این جاده رخ داده به جاده مرگ نیز مشهور است.

کمبود نقدینگی، عامل تاخیر در دوبانده شدن جاده خواف

مهدی عباسپور فرماندار خواف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، گفت: انتقاد مردم به جا است چرا که روند اجرای این طرح، کند بوده و توجه لازم به آن نشده است.

وی با بیان اینکه راه اصلی خواف از محور سنگان به تربت حیدریه است،  تصریح کرد:  این محور روزانه بالای 2000 تردد دارد که از این تعداد نزدیک به 800 تردد شامل ماشین های سنگین مانند تریلی می شود. 

فرماندار خواف با اشاره به قرارداد وزارت راه با شرکت ایمیدرو در سال 98، اظهار کرد: طبق این قرارداد هر کدام از دو طرف قرارداد می بایست 50 درصد هزینه دوبانده شدن این محور را پرداخت نمایند اما به دلایل مختلف این مهم تا کنون به طور کامل محقق نشده است.

عباسپور کمبود اعتبار را از مهمترین علل تاخیر در اتمام این طرح برشمرد و افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال 1400 شروع شده و به دلیل کمبود اعتبار تا کنون فقط ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است.

وی مبلغ مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را 1000میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور به خراسان رضوی در نوروز امسال، ۶۰۰ میلیارد تومان برای ترمیم و تکمیل راه‌ها در خواف اختصاص یافته که اجرای این مصوبه از طرف دولت با جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی محقق شود.

فرماندار خواف با اشاره به اینکه شهرستان خواف نزدیک به 1000کیلومتر راه دارد، تصریح کرد: از ابتدای سال 1401 دو قطعه  در مسیر خواف به نشتیفان به طول 7 کیلومتر و سلمان به سلامه به طول 6 کیلومتر آسفالت و بهسازی شده است. همچنین آسفالت دو قطعه دیگر سمت سه راه نشتیفان به قائم و سنگان به نیاز آباد بر اساس اعلام وزارت راه به زودی اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به همه مشکلات موجود در اجرای طرح، امیداست با پیگیری‌ها و اقدامات همه جانبه، این مشکل مرتفع شود.

انتهای پیام/